Pagina 1 van 1

co te laag stationair alfa 90 v6

Geplaatst: za aug 15, 2015 13:29
door roma
Ik krijg mijn co waarde op de 4 gastester stationair niet hoger dan 0,16 ,bij lange na niet de voorgeschreven waarde van minimaal 0,5.
ik heb ontstekingstijdstip goed gezet met lamp ,stationair perfect op 950.
NIEUW o- ringetje in de stationair regelschroef in spruitstuk.
Geen luchtlekkages kunen ontdekken ,gaat niet harder lopen als ik remmenreiniger overal op spuit.
ik heb een nieuwe brandstofdrukregelaar geplaatst .
Maar co blijft te laag.
Ik heb een pulsatiedemper in de branstof leiding gezet maar die zou geen negatieve invloed op de druk mogen hebben.
Pomp werkt en geeft retour druk (komt benzije uit drukreglaar retour) dus heeft voldoende opbrengst.

Heeft iemand nog een tip of een idee waarom hij zo arm loopt.
Enigste twijvel die ik heb is dat er een 3 liter in schijnt te zitten maar computer en lmm is van een 2.5 .?
Weet niet of dat deze gevolgen kan hebben.

Gr roma

Re: co te laag stationair alfa 90 v6

Geplaatst: za aug 15, 2015 13:49
door Frits
Kun je alle 4 de waarden geven van de 4 gasmeting?

Re: co te laag stationair alfa 90 v6

Geplaatst: za aug 15, 2015 14:12
door roma
Hier de waarden CO 0,16 HC 1171
CO2 9,2 O2 7,9

Hr rob

Re: co te laag stationair alfa 90 v6

Geplaatst: za aug 15, 2015 16:42
door roma
Blijkt uit mijn motornummer dat het een 164 motor moet zijn.
verklaart misschien ook waarom hij zo arm loopt met lmmen computer van een 2.5

Iemand daar ervaring mee ?

Gr roma

Re: co te laag stationair alfa 90 v6

Geplaatst: zo aug 16, 2015 01:47
door giuliettaevo
Je zou de brandstofdruk iets kunnen verhogen. De retourslang een beetje dichtknijpen zou al een zichtbaar effect moeten geven.

De originele drukregelaar kun je ook iets indrukken in de bankschroef waardoor hij meer druk levert.

Check trouwens ook je injectoren eens,waar die van zijn.

Re: co te laag stationair alfa 90 v6

Geplaatst: zo aug 16, 2015 10:28
door yuri 75 V6
Voor wat het waard is: volgens de documentatie die ik hier heb, zijn de injectoren van een 2.5 L-Jetronic hetzelfde als die van een 3.0 L-Jetronic - Bosch-nummer 0 280 150 105.

Nou ben ik met de 90 niet heel bekend, maar ik ga er even van uit dat die 99% gelijk is aan een 75. Bij de 75 heeft de L-Jetronic 2 'regelkastjes': de L-Jetronic 'computer' (= bak met weerstanden) die onder de plaat in de voetenruimte van de passagier zit, en een separaat ontstekingskastje wat aan de binnekant van de A-stijl van de passagierszijde zit. Die ontstekingskastjes zijn voor de 2.5 en de 3.0 ook niet hetzelfde!

Re: co te laag stationair alfa 90 v6

Geplaatst: zo aug 16, 2015 11:55
door roma
Om alles weer kloppemd te krijgen zou ik dus als 1e mijn brandstofdruk moeten controleren (heb een nieuwe 2.5 bar drukregelaar was een duur onderdeel zeg ).
Daarna een computer van een alfa 75 3.0 milano zonder kat plaatsen bosch nr 0 280 001 133.
Een lmm met het nummer 0 280 202 105. Injectoren zijn inderdaad hetzelfde als een 2.5.
Over het ontstekingsmodule dacht ik dat die hetzelfde zijn maar daar kan ik me in vergissen yuri.
Mocht iemand dit toevallig weten dan hoor ik het graag.

Gr roma

Ps welke kant moet je samenknijpen of moet je hem platter maken mocht de druk iets te laag zijn

Re: co te laag stationair alfa 90 v6

Geplaatst: zo aug 16, 2015 12:07
door giuliettaevo
De slang van de drukregelaar naar de auto is de retourleiding naar de tank. Als je die vernauwd wordt de druk hoger.

Als je de losse drukregelaar pakt zie je dat tuitje voor de vacuümaansluiting. Op die kant moet je een dop zetten die in buitendiameter een paar mm kleiner is als de diameter van de regelaar. Met die dop ga je dan de regelaar indrukken in de bankschroef. In de regelaar zit namelijk een veer en die zet je dan strakker. Is wel lastig om goed te doen, steeds een stukje en dan weer meten..

Re: co te laag stationair alfa 90 v6

Geplaatst: zo aug 16, 2015 15:44
door roma
Yuri ,ik heb even in de diverse schema's gekeken.
de verschillen die ik tegen kom zijn:

Bij een 2.5 alfa 90 en een 2.5 alfa gtv of 75 is het verschil neen kastje met 2 draden genaamd injection control unit S1
Bij de 3 liter zit er ook nog een ignition advance module bij genaamd N 20.

Dit zijn de verschillen moet er ook nog wel de juiste ontsteking en verdeler nr bij hebben denk ik.

Gr roma

Re: co te laag stationair alfa 90 v6

Geplaatst: wo aug 19, 2015 16:17
door roma
Na gedegen zoek werk en surfen over het forum en internet heb ik alle verschillen nu wel in kaart.
Blijkt trouwens dat ik niet de enigste ben die met dit probleem /configuratie rondrijd.

Wat zijn nu de verschillen tussen de 2.5 en de 3.0 jetronic :
lmm 2.5 v6 0 280 202 013 3.0 zonder kat 0 280 202 105
ecu 0 280 001 117 3.0 zonder kat 0 280 001 133
Injectoren gelijk
Nu komt het vervelende gedeelte de ontsteking bij een 2.5 is mechanisch en vacuum vervroegd los van de ecu.
Het verdelerhuis met nummer 0 237 301 008 bepaalt dus bij een 2.5 de vervroegings curve.

Bij de 3 liter echter is dit electronisch bepaalt en heeft dus een ander verdelerhuis nr 0 237 322 001 .
Ook een andere ontstekingsmodule en een electronische vervroegingsmodule van deze beide ben ik nog niet helemaal uit de juiste nummers . Ook vergt dit wat aanpassingen aan de 2.5 kabelboom.
Met de mechanische ontsteking rijd hij echter ook .
Wat ik echter wel graag zou willen weten is de vervroegingscurve van de 3 liter zodat ik die kan vergelijken met die van de 2. 5 en de juiste nummers van het ontstekingsgedeelte van de 3 liter.
Wie kan mij hiermee verder helpen.

mvgr Rob

Re: co te laag stationair alfa 90 v6

Geplaatst: vr aug 21, 2015 13:26
door boessie
Kun je hier iets mee ?
Afbeelding

Afbeelding

Groeten Gunther

Re: co te laag stationair alfa 90 v6

Geplaatst: zo aug 23, 2015 16:50
door roma
Mooie lijst kom ik alweer wat verder mee