Gebruikersavatar
sprints
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: wo apr 08, 2009 23:59

ATE Alfasud H.remcil. op een Bendi Italia rembekrachtiger

di jun 09, 2015 22:01

Afgelopen week moest ik remmen en was de remdruk weg, helemaal onderin pakte de rem nog. Waarschijnlijk zijn de rubber deeltjes op en de hoofdremcilinder aan vervanging toe. Op dit moment remt de sud wel weer gewoon maar er moet iets gebeuren.

Op zoek naar een nieuwe remcilinder kom ik ze nieuw tegen in van diverse merken en tegen sterk uiteenlopende prijzen.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in iets van het merk Ate dan een onbekend merk als metallica oid. die weer een directe vervanger is voor het merk van de rembekrachtiger.

Ik heb er een beetje een hard hoofd in of dit past maar : heeft iemand ervaring of dit onderling uitwisselbaar is op de rembekrachtiger en het remvloeistof reservoir?

Kees

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

Re: ATE Alfasud H.remcil. op een Bendi Italia rembekrachtige

vr jun 12, 2015 14:10

Misschien dat ik er helemaal naast zit, maar volgens mij is een hoofdremcilinder gewoon uitwisselbaar. Ik kom in een aantal catalogi dan ook maar een type tegen voor alle Suds.

Succes,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator, Honda Accord 2.4 Executive

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: ATE Alfasud H.remcil. op een Bendi Italia rembekrachtige

vr jun 12, 2015 16:01

Het gedeelte dat in de bekrachtiger steekt is belangrijk .De pen van de bekrachtiger moet even ver van de nieuwe zuiger af staan als bij de oude. Te strak kan je vastzittende remmen opleveren en te veel speling kan je veel pedaalslag en gebrek aan remkracht kosten .
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: ATE Alfasud H.remcil. op een Bendi Italia rembekrachtige

za jun 13, 2015 23:45

Remcilinders lijken mij wel uitwisselbaar, maar kan je geen 1005 garantie geven....
Maar je diagnose, ben je daar zeker van? Heb je niet toevallig kokende remvloeistof gehad? Dan trap je namelijk ook zo het pedaal op de grond.... (en kokende remmen kunnen zomaar voorkomen, zeker bij een sud!)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
sprints
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: wo apr 08, 2009 23:59

Re: ATE Alfasud H.remcil. op een Bendi Italia rembekrachtige

zo jun 14, 2015 13:32

Het is wel opvallend dat het gebeurde na een rit op de snelweg van 50 km op een warme dag, maar de Sud had daarna al weer enige uren stilgestaan. Heb ook even deze relatie gelegd en wie weet, de remvloeistof zat er al weer 6 jaar in.

Ik had al een lekkage via de binnenste rembloksteller op een remklauw dus gelijk maar helemaal doorgepakt.
Ondertussen heb ik dus naast de remklauwen voor ook de hoofdremcilinder eraf gehaald. Na inspectie van de onderdelen van de hoofdremcilinder was er een beschadiging, een soort groef, in de eerste seal. De eerste seal dus die druk op moet bouwen dus niet de afdichting naar de rembekrachter.

Op plaatjes lijkt de ATE hoofdremcilinder wel gelijk maar durfde het toch niet aan. Met name op Ebay.de moet je vaak bouwjaar en motortype invullen kreeg ik de melding dat ze niet passend is voor 1981.
Uiteindelijk vond ik op Ebay.it een setje voor een Bendi hoofdrempomp. Ook vond ik daar een revisiesetje voor de voorremklauwen inclusief de gewraakte "O"ringen voor de stellers die bij een officiele ATE sets domweg niet bijgeleverd worden.
Levertijd is 7 tot 9 dagen dus het is nu even wachten.

bedankt voor de reactie zover..

Kees

Terug naar “Algemene Technische vragen”