Gebruikersavatar
TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 648
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Wilp

Re: injectoren verwijderen/reinigen busso 12v V6

ma mar 09, 2015 23:51

fRank,

Ik heb hier de onderdelen gehaald voor mijn revisie, inclusief originele bevestigingsmehode:

http://mrinjectoruk.co.uk/Alfa-Romeo-V6 ... 55142.aspx

Het is meen ik wel een speciale benzineslang die zonder slangeklemmen werkt, dus wel de slang uit het setje gebruiken!
De seals voor de injectoren pasten bij mij alleen niet, maar hij was toen bezig met een ander type. Dus wellicht levert ie nu het juiste type.

Overigens zijn de standaard slangen vaak slechter dan ze er van buiten uitzien. Ik was blij dat ik ze heb vervangen.

Succes!

Martijn
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: injectoren verwijderen/reinigen busso 12v V6

di mar 10, 2015 08:14

Inderdaad zo'n frietpannetje, heb het deze week ook eens geprobeerd met een set injectoren van een Twin Spark.
Dat heb ik ook eens voor den Taas gedaan waarna er 4 injectoren gerecycled konden worden...

Wat is het geheim?

Heb een "frietpan met speciaal water", gaat tot 70 graden boven nul maar er zit toch iets elektriek in die dingen (injectoren)?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: injectoren verwijderen/reinigen busso 12v V6

di mar 10, 2015 09:03

fRank,

Ik heb hier de onderdelen gehaald voor mijn revisie, inclusief originele bevestigingsmehode:

http://mrinjectoruk.co.uk/Alfa-Romeo-V6 ... 55142.aspx

Het is meen ik wel een speciale benzineslang die zonder slangeklemmen werkt, dus wel de slang uit het setje gebruiken!
De seals voor de injectoren pasten bij mij alleen niet, maar hij was toen bezig met een ander type. Dus wellicht levert ie nu het juiste type.

Overigens zijn de standaard slangen vaak slechter dan ze er van buiten uitzien. Ik was blij dat ik ze heb vervangen.

Succes!

Martijn
Dank Martijn, dat is een mooi setje!! :thumbs:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Caph10
Member
Member
Berichten: 178
Lid geworden op: za sep 15, 2012 18:39

Re: injectoren verwijderen/reinigen busso 12v V6

di mar 10, 2015 20:52

Inderdaad zo'n frietpannetje, heb het deze week ook eens geprobeerd met een set injectoren van een Twin Spark.
Dat heb ik ook eens voor den Taas gedaan waarna er 4 injectoren gerecycled konden worden...

Wat is het geheim?

Heb een "frietpan met speciaal water", gaat tot 70 graden boven nul maar er zit toch iets elektriek in die dingen (injectoren)?
Geheim, tja, volgens mij is dat speciaal water misschien wel het belangrijkste. De ultrasoonreinigers hebben toch allemaal dezelfde frequentie. http://www.ultrasoonreiniger.com/tickop ... -liter.htm" onclick="window.open(this.href);return false; bijvoorbeeld. En de meeste mensen zeggen na een uur dat het ultrasoonreinigen een spectaculair resultaat heeft, terwijl ze voor hetzelfde geld hem zijn vergeten aan te zetten en al het vuil gewoon losgeweekt is.

Maar wat heeft u juist gedaan opdat die injectoren weggegooid konden worden?

Iets wat ik vreemd vind is dat ultrasoonreinigers de gevoelige afdichting van injectoren zogezegd niet zou beschadigen, hoewel cavitatie dit als gevolg kan hebben:
Afbeelding

En wat is Taas juist?

Terug naar “Algemene Technische vragen”