wo jan 19, 2005 23:39
Als het inderdaad zo is dat de spie gebroken is (gezien het feit dat de startmotor snel ronddraait duid dit op geen compressie) heb je een serieus probleem wat best wel eens duur kan zijn.Grote kans op kromme kleppen.
Maar ook op beschadigde zuigers.Doordat de kleppen met grote kracht in aanraking met de zuigers zijn gekomen kun je er wel van uit gaan dat de zuigerveren vast zitten in de zuigerveergroeven.Zou je hier niets aan doen en de zuigers zo laten zitten krijg je een olieverslindende motor met ook nog eens slechte compressie.
Kortom ik vrees dat de motor in dat geval helemaal uit elkaar moet.Dit alles is natuurlijk er van uit gaande dat de spie gebroken is en dat de kleppen in aanraking zijn geweest met de zuigers. Echter ik hoop voor je dat ik het mis heb en dat het allemaal meevalt omdat je zegt dat je niks hoorde. mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.