Carlo1970

RE: Spiebaan

wo jan 19, 2005 19:44

Dus jullie vrezen ook hetgene wat ze tegen mij zeggen... Is dit erger dan me distributie riem die kan knakken of niet?
Ik heb zelf dus geen geratel ofzo gehoord en ben ook zo wijs geweest om niets meer aan me auto te doen... Dus ook niet starten ofzo... Nee stil laten staan en opslepen...

Ik ben benieuwd wat de gevolgen zullen zijn als dit het probleem is...

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Spiebaan

wo jan 19, 2005 19:51

Ik ben ook bang dat je op zoek moet naar een andere kop. Ik zat vorig jaar bij mijn overbuurman in de auto ( een 155 1600 16v) en na 2 kilometer overkwam hem precies hetzelfde als jij beschrijft. Distributieriem vastgelopen. Wat de oorzaak uiteindelijk was heb ik nooit gehoord, want hij begreep er zelf niet veel van maar er is wel een 2e hands kop opgezet. Tot nu toe doet hij het weer prima, wat altijd een gok is met een 2e hands kop. Houdt in iedergeval rekening met het ergste.Maar misschien valt het mee

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Spiebaan

wo jan 19, 2005 20:29

Ergens op het oude forum staat een topic van iemand die ergens in Belgie in panne stond. Zelfde symptomen: hij beweerde toen dat z'n riem er nog op lag en strak stond, maar niet meer draaide. ik vond dat toen een rare uitleg, maar idd. die spie, 't zou kunnen, nu ik dit lees !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Spiebaan

wo jan 19, 2005 20:32

Vergeet bovenstaande, net gaan opzoeken, dat was ook Carlo toen ! :oops:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: Spiebaan

wo jan 19, 2005 23:39

Als het inderdaad zo is dat de spie gebroken is (gezien het feit dat de startmotor snel ronddraait duid dit op geen compressie) heb je een serieus probleem wat best wel eens duur kan zijn.Grote kans op kromme kleppen.
Maar ook op beschadigde zuigers.Doordat de kleppen met grote kracht in aanraking met de zuigers zijn gekomen kun je er wel van uit gaan dat de zuigerveren vast zitten in de zuigerveergroeven.Zou je hier niets aan doen en de zuigers zo laten zitten krijg je een olieverslindende motor met ook nog eens slechte compressie.
Kortom ik vrees dat de motor in dat geval helemaal uit elkaar moet.Dit alles is natuurlijk er van uit gaande dat de spie gebroken is en dat de kleppen in aanraking zijn geweest met de zuigers. Echter ik hoop voor je dat ik het mis heb en dat het allemaal meevalt omdat je zegt dat je niks hoorde. mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Terug naar “Algemene Technische vragen”