Gebruikersavatar
tanyamiaaaauw
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do sep 12, 2013 12:35
Locatie: Amsterdam

Howto have date/time in D-mode

ma feb 02, 2015 00:22

Hi All,

Na een hoop mod's aan mijn (2013) Giulietta QV, waarvan eentje de vervanging was van het armzalige Blue&Me en Satnav met een veel beter 2DIN Pioneer systeem (F60DAB), heb ik de software laten aanpassen naar een versie zonder de Blue&Me en Satnav (Ik heb daar een eerdere posting over geplaatst). Dit hielp een hoop, omdat daardoor de (in)fameuze blinkende km-aanduiding verdwenen was. Tot nu toe ben ik daar erg gelukkig mee. De auto wordt nu herkend als een Giulietta QV zonder Blue&Me en Satnav.

Alleen had ik in die originele setup altijd een keuze voor het tonen van de datum/tijd in de multifunction display. Ik denk dat dat was omdat de turbometer ook getoond kon worden op het dashboard display (wat ik overigens nooit deed). In de nieuwe setup is die mogelijkheid verdwenen. En dus is er altijd die turbometer in de multifunction display. Geen keuze meer voor het tonen van de datum/tijd :( En omdat ik altijd in de D-mode rij, is dit behoorlijk, behoorlijk irritant geworden. Het is gewoon een afleidend, zinloos display van rode streepjes van links naar rechts, en vice versa. En ook omdat mijn auto nogal behoorlijk ge-mod is, gebeurt dit vertoon van zinloze 'hypnotische verticale streepjes' erg snel. Vaak gewoon meer een groot rood vlak. En het is niet meer in verhouding met de originele ongemodificeerde turbo. Daarbij ben ik absoluut geen fan van digitale displays. Zeker niet deze, waarbij er geen enkele referentie is naar de betekenis van die streepjes; geen idee wat het exact weergeeft. Mijn vorige 159 had een normale, analoge turbometer. Wat me een veel beter gevoel en betere info gaf.

Anyhow, ik ben nu van hot naar her -nationaal, internationaal- aan het zoeken naar een mogelijkehid om die keuze-optie weer terug te krijgen. Om weer de datum/tijd in het multifunction display te kunnen kiezen. Is er iemand die weet hoe dit gedaan kan worden? Of heeft iemand enige referentie naar iemand anders, of een bedrijf, die dit mogelijk zou kunnen realiseren?
Giulietta QV
159 2.4 JTDm
147 1.9 JTDm
156 1.8 TS

Terug naar “Algemene Technische vragen”