Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Verschillende Alfasud vragen betreffende carrosserie

di dec 30, 2014 11:45

Hallo forummers,

Er zijn hier denk ik een heel aantal Sud kenners aanwezig, hopelijk kan iemand me verder helpen met wat vragen die bij me opgekomen zijn tijdens de restauratie van mijn eigen Sud.

1. Heeft iemand een goede foto van de binnenzijde van een 1e of 2 serie Sud zodat te zien is hoe de bekledingsbevestiging in het metaal van de deur zit? Mijn auto heeft 3e serie deuren (met lage achteruitkijkspiegelbevestiging die ondertussen al gecorrigeerd is naar hoge bevestiging). Er zitten alleen maar relatief grote gaten in die passen bij de plastic clipbevestiging van de 3e serie deurpanelen, maar niet bij de 1e of 2e serie die met kleine schroefjes in de deur geschroefd waren. Ik ben dus op zoek naar de geometrie/maten en lokatie van deze gaten.

2. Hoe ziet de zekeringskastbevestiging eruit bij een 1e of 2e serie Sud? De zekeringskastbehuizing van een 3e serie is anders en ik neem dus ook aan dat de beugel om deze kast te bevestigen anders is en eventueel op een andere lokatie zit?

3. Hoe zit de bobine in de serviceruimte bevestig voor een 1e of 2e serie? De derde serie had geen contactpunten meer en dus een blok met koelribben waarin de bobine zit, wat is de originele specificatie van een ouder model?

4. In de serviceruimte zitten doorvoergaten voor electricteitsdraden, gaskabel kilometerteller enzovoorts, mocht iemand een duidelijke foto hebben die het aantal en de lokatie van de gaten laat zien zou dat zeer handig zijn ter controle van mijn eigen auto.

5. De claxon hoort op het linkervoorscherm te zitten naar beneden (de weg) gericht en niet naar de motorruimte. Bij mijn auto zit de claxon met 1 M6 draadeind door het binnenscherm, is dat de correct manier? Tevens zitten er aan de bijrijderszijde een aantal gaten in het binnenscherm waar aan de linkerkant de claxon zit, horen deze gaten erin voor een export versie of horen deze gaten er niet in?

Elke reaktie wordt gewaardeerd, bij voorbaat dank.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: Verschillende Alfasud vragen betreffende carrosserie

di dec 30, 2014 14:42

Misschien niet echt tot hulp, maar het lijkt mij handiger als je zelf ergens de maten op kan meten (en foto's kan maken) van een eerste serie drie deurs deur (liefst kaal). Voor de andere dingen net zo, eigenlijk heb je een originele giardinetta van jouw leeftijd nodig waarbij je die dingen kan bekijken, en een kale body van een oud type sud waar je de gaten van kan bekijken en fotograferen.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Verschillende Alfasud vragen betreffende carrosserie

di dec 30, 2014 16:22

Het zou inderdaad handig zijn een kale Sud carrosserie in de buurt te hebben om te bekijken, fotograferen en op te meten, helaas bij mijn weten niet tot de beschikking :-(
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: Verschillende Alfasud vragen betreffende carrosserie

di dec 30, 2014 16:55

Het Sudregister eens vragen of er niet iemand bezig met restauratie?

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

Re: Verschillende Alfasud vragen betreffende carrosserie

di dec 30, 2014 17:09

Misschien dat je hier wat mee kunt doen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door giardinetta op di dec 30, 2014 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Verschillende Alfasud vragen betreffende carrosserie

di dec 30, 2014 17:25

Bedankt "Giardinetta" voor het plaatsen van de foto's.

Vraag 2 is dus min of meer beantwoordt, ik had niet verwacht dat het zekeringhuis aan de binnenzijde van het linker binnenscherm was geschroefd, ik had een beugel verwacht, maar schijnbaar dus niet.

Mocht je toevallig nog een deur hebben staan van een vroege serie zonder bekleding dan houd ik me aanbevolen.

Prettige jaarwisseling
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

Re: Verschillende Alfasud vragen betreffende carrosserie

di dec 30, 2014 17:28

Ik heb nog een nieuwe deur staan,maar moet ff kijken of dat geen 3e serie is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Verschillende Alfasud vragen betreffende carrosserie

di dec 30, 2014 17:56

Mocht je daar binnenkort een keer tijd voor hebben zou dat fijn zijn (uiteraard wel te hopen dat het een 1e/2e serie deur is).
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: Verschillende Alfasud vragen betreffende carrosserie

ma jan 05, 2015 18:29

Ik had afgelopen weekend ook nog eens gekeken bij mijn '76 TI, en de deurbekleding zit gewoon rechtstreeks in het metaal geschroefd met een soort nettere zelftappers met sier-onderring, dus de gaatjes in de deur zijn iets van 2-3mm voorgeboord. Als je pech hebt zitten ze net op dezelfde plaats als de grotere gaten van je 3e serie deur en moeten ze eerst dichtgelast worden, of van die speciale plastic pluggen erin. Voor de exacte positie van de gaten zul je toch eerst bekledingen moeten verkrijgen en als die niet voorgeboord zijn is de foto van "giardinetta" een goede richtlijn.
Kabelboom inclusief zekeringkastje is nog nieuw te koop, ik heb er ook een van gekocht. Een nettere en kant en klare oplossing als alternatief voor een serie 3 boom aanpassen; http://www.ebay.de/itm/231443860323" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
martijnsud
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 615
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:45
Locatie: Drachten / Stiens

Re: Verschillende Alfasud vragen betreffende carrosserie

di jan 06, 2015 08:10

Inderdaad, negen van de 10x moet je opnieuw boren....
Er was volgens mij toentertijd geen standaard mal bij productie #-o

Mooi vraagje tussendoor;) :

Hoort de krik van de Giardinetta bij alle uitvoeringen onder de motorkap?
Zoja, heeft iemand nog z'n beugel?

Martijn
Giulietta TCT MA
Fiat Punto TwinAir
Alfasud 1.7 TI QV SAVALI
155 2.0 16V EVO
Alfasud Giardinetta 'Servizio'

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Verschillende Alfasud vragen betreffende carrosserie

di jan 06, 2015 19:20

Bert, bedankt voor je reaktie. De Duitse draadboom is verleiderlijk, bedankt voor de link.

Martijn, bij een Giardinetta hoort de krik onder de motorkap volgens het onderdelenboek en het supplement voor het instruktieboekje. Een zeer vriendelijke Nederlandse Giardinetta eigenaar heeft een kartonnen mal voor me gemaakt om door "de Chirurg" een deel na te laten maken. Heel mooi geworden. Mocht je de mal willen hebben kan ik hem opsturen, maar ik wil hem wel terug hebben. Zo'n deel vinden kan je wel op je buik schrijven (figuurlijk dan)
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Terug naar “Algemene Technische vragen”