Pagina 1 van 2
alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: wo okt 22, 2014 13:37
door roma
Wie o wie weet de oplossing.
Ik ben in het bezit van een alfa 90 2.5 v6 deze loopt perfect op gas.
Op benzine gaat het echter mis hij krijgt veel maar dan ook veel te veel benzine ingespoten.
Wat heb ik allemaal gedaan : 6 injectoren vervangen ,hielp niet
koudstart afgeblind idem
computer gewisseld idem
Ik heb ook de massa draden van de injectoren gemeten deze hebben geen massasluiting met het chassis.
Het lijkt erop dat de injectie computer de injectoren blijft aansturen continu waardoor auto totaal verzuipt.
Wanneer doet hij het wel ,als je een injector spoel machine er tussen zet (deze neemt de functie van je brandstofpomp en tank over) en je de hoeveelheid benzine hierin tot bijna niets laat teruglopen of als je de brandstof druk naar beneden draait.
Je past dan eigenlijk kunstmatig de hoeveelheid ingespoten brandstof aan.
\Ik zou niet meer weten wat nog te doen gaarne advies
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: wo okt 22, 2014 14:48
door Zaagauto
Ik roep maar iets... maaruh... benzinedrukregelaar kapot?
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: wo okt 22, 2014 14:58
door roma
Benzinedruk regelaar heb ik al kunnen uitsluiten dmv het injector reinigings apparaat.
Dit sluit je aan tussen je inkomende slang injector rails en uitgaande slang drukregelaar. je benzine leiding toe en retour verbind je door.
Op het spoelapparaat zit een tankje waarin je reinigings vloeistof of benzine doet en een drukregelaar om je pompdruk na te bootsen.
Deze had ik ingesteld op 2.5 bar.
Wat mij wel opviel is dat ik 1 liter in 2 minuten compleet zag verdwijnen in de motor en dat toen het bijna op was hij wel goed wilde gaan lopen.
Lijkt op dat mijn injecoren aangestuurd blijven !!
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: wo okt 22, 2014 17:44
door Dottore M
Wilde nokkenassen plaatsen om optimaal gebruik te maken van de extra inspuiting!
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: wo okt 22, 2014 19:30
door Rob75
Bij dit systeem worden de injectoren tegelijkertijd aangestuurd. En dit gebeurd door een schakeling naar massa door de ECU. Als het zo is dat alle injectoren open blijven staan, dan zit daar wellicht toch een probleem.
Wat ook zou kunnen is de koude start injector. Deze fungeert als choke. Als die open blijft staan heb je ook een probleem.
Succes met zoeken.
Groet,
Rob
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: wo okt 22, 2014 20:11
door giuliettaevo
Retourleiding zit niet verstopt? Wat Rob zegt klopt, injectoren krijgen constant 12 v op contact en worden gestuurd door ze aan massa te leggen. Kabelbreuk zou er voor kunnen zorgen dat ze open blijven staan. Maar in dat geval zou dat eigenlijk al moeten gebeuren als je hem op contact zet.
Er zit wel het goede type injector in?
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: wo okt 22, 2014 20:59
door roma
Ik heb de koudstart injector afgeblind ,deze is dus niet de boosdoener . Injectoren zijn inderdaad massa gestuurd. Ik heb de draden ohms gemeten tussen het chassis en aan de computer stekker met de computer eraf. Waarde oneindig. Oké dus.ga morgen met een zogenaamde buchsekast alle waardes meten volgens meetprotocol om te kijken waar het misgaat.
Iemand nog andere tips of dit al eerder meegemaakt.
Gr roma
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: wo okt 22, 2014 21:05
door mark156
Lijkt erop dat je 2 defecte motor-ECU's hebt, waarbij van beiden de ''eindtrappen'' (transistoren, neem ik aan?) doorgebrand zijn.. dan zouden de injectoren constant aan massa geschakeld staan, en dus brandstof doorlaten.. dat ie dan wel op LPG loopt, komt omdat de afsluiter van de benzine in werking treed.. denk ik, ben niet thuis in de 90?...
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: wo okt 22, 2014 21:18
door Rob75
Met excuus, zie nu pas dat je de koude start sproeier al had afgedopt.
Wat ik verder nog kan vinden is dat de gasklepschakelaar aan de ECU een volgas signaal geeft. Dit resulteert ook in een bijna continue stroom uit de injectoren. Misschien ook nog iets om even te controleren.
Succes,
Rob
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: wo okt 22, 2014 21:50
door Performa
Er zit ook een kvs temeperatuur sensor onder je thermostaat die een bepaalde mate van verrijking geeft bij koude motor maar of dit zoveel kan schelen misschien daar de weerstandwaarde eens van meten.
Je hebt er namelijk 3(1tje voor de koudstart injector, 1tje voor de meter in de auto, en de mogelijke boosdoener dus.)
Op deze supermooie website
http://www.gtv6-156gta.be/indexNL.html vind je heel wat terug...
http://www.gtv6-156gta.be/GTV6ReparBosc ... on1983.pdf
Meten is weten...
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: wo okt 22, 2014 22:24
door giuliettaevo
http://Www.hiperformancestore.com/ljetronic.htm" onclick="window.open(this.href);return false; is ook een goede site.
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: wo okt 22, 2014 23:06
door roma
Bedankt voor alle info,ik las nu in de toegestuurde site dat de brandstof druk stationair naar 0.5 moet zakken door de drukregelaar. In alle andere beschrijvingen staat alleen dat de druk ING 2.5 bar moet zijn. Wie weet de juiste versie hiervan.
Gr roma
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: wo okt 22, 2014 23:20
door giuliettaevo
Volgens mij zakt hij stationair een halve bar.dus van 3.0 naar 2.5 bar. Drukregelaar is een veer met een membraam. Door het vacuüm bij stationairloop duw je als het ware mee met de benzine tegen de veer en gaat de klep eerder open met als gevolg lagere druk.
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: do okt 23, 2014 09:27
door Rob75
De druk op de brandstofrail moet volgens de handleiding 2,5 bar zijn. In enkele gevallen zelfs 3 bar.
Wat ik niet helemaal begrijp van het "spoelapparaat" is of deze de drukregelaar helemaal vervangt. Die zit aan het einde van de rail en het apparaat aan het begin. Dus wie regelt er dan de druk?
Groet,
Rob
Re: alfa 90 V6 krijgt veel te veel benzine ingespoten
Geplaatst: do okt 23, 2014 13:50
door roma
Het spoelapparaat sluit je perszijdig aan op de toevoerzijde brandstofrail. De andere kant sluit je aan op de retourleiding die vanaf je brandstofregelaar komt.
Je toevoer van je pomp en je retour naar je tank met elkaar doorverbinden.
Op het spoelapparaat zit een tankje en een drukregelaart die de druk regelt van de brandstof naar je injector rail .
Hij vervangt dus eigenlijk gewoon je brandstoftank +pomp voor een eigen tankje +pomp .
Gr roma