Alfa1990
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jul 22, 2013 23:10
Locatie: Sint Michielsgestel
Contacteer: Website

Snelheidsmeter met gebreken

di okt 07, 2014 18:06

Sinds een paar maanden werkt mijn bij mijn 164 de snelheidsmeter niet meer naar behoren en valt deze tijdens het rijden terug naar onder en ineens gaat deze weer naar de werkelijke snelheid. De ene keer werkt hij goed en de andere keer niet, stoor me er wel een beetje aan maar geen idee wat ik eraan kan doen. Als de snelheidsmeter naar 0 gaat registreerd hij ook geen kilometers.
Iemand een oplossing? Graag nuttige tips!

Gr. Roy

Afbeelding
Nu: Alfa Romeo 164 TS 2.0 Super

Gebruikersavatar
Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: di mar 29, 2005 12:35
Locatie: Dordrecht

Re: Snelheidsmeter met gebreken

di okt 07, 2014 22:01

Begin van het jaar bij m'n 33 gehad, en nu weer bij de ander. Stekkers achterop het instrumentenpaneel zaten gewoon goed, maar bij jou kan het daar wel aan liggen.
Instrumentenpaneel laten nakijken omdat ook de toerenteller het niet goed meer deed, bij Info Instruments. Toerenteller deed het toen weer, maar de snelheidsmeter nog niet. Bij jou zou het wel de oplossing kunnen zijn.
Bij mij was het uiteindelijk de snelheidssensor in de versnellingsbak, weet alleen niet of een 164 ook zo'n sensor heeft, ofdat het signaal ergens anders vandaan komt. Dit kan het dus ook nog zijn.

Succes
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: Snelheidsmeter met gebreken

wo okt 08, 2014 09:21

Bij mij was de omvormer van het wormwiel boven op de V-bak stuk.

http://www.alfa164register.nl/viewtopic ... &start=150" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Algemene Technische vragen”