Aangenomen dat het systeem (wat dat betreft) vergelijkbaar is met de ConnectNav in mijn GT.
Ik heb zelf een ouderwetse Nokia en had geen zin in geknutsel, dus hier de makkelijkste oplossingen. Of één van beide voor jou acceptabel is, is aan jou
Als je een abonnement hebt waarbij je een dual-sim kunt krijgen, kun je die bestellen. Nadeel is geloof ik wel dat je dan eerst je gewone telefoon uit moet zetten voordat je de autotelefoon kunt gebruiken en vice versa, met een minuutje ertussen. Anders is het elke keer een verrassing welke van de twee apparaten reageert als je gebeld wordt.
Bij mijn abonnement is geen dual-sim mogelijk, dus ik heb er een goedkoop prepaid-abonnement bij genomen en hiervan de simkaart in de auto geduwd. Bij een langere rit schakel ik m'n gewone telefoon door naar het nummer van de prepaid kaart, zodat als ik gebeld wordt de oproep daar binnen komt. Zelf kan ik natuurlijk ook bellen (uiteraard gaat dat wel ten koste van het prepaid tegoed).
Nadelen:
- je moet elke keer je gewone telefoon doorschakelen EN niet vergeten die doorschakeling weer ongedaan te maken op plaats van bestemming;
- als jij iemand belt heeft diegene zoiets van wie is dat nu weer, omdat je niet met je normale nummer belt;
- je moet af en toe dat ding weer opwaarderen (beetje op tijd, anders vervalt je nummer). Beltegoed is tegenwoordig minimaal 6 maanden houdbaar (was 3 maanden, maar de betreffende wet is aangepast) en daarna nog 3 maanden respijt voordat je nummer vervalt.
De simkaart komt in een creditkaartformaat pasje. Normaal druk je de simkaart eruit om in je telefoon te doen. Als je hem laat zitten is het "pasje" precies het juiste formaat en zit de simkaart op precies de juiste plek om het geheel zo in je autotelefoon te schuiven.