Ruud33 16V

KL(*&(*&^^*& ruitenwissers op alfa 146

di jan 18, 2005 13:37

Ik erger me nu al een tijd mateloos een die ondingen van ruitenwissers op de alfa 146 van mijn ma. Het is een 146 van 1998 en hij heeft dus al de nieuwere armen erop zitten (dus niet die zogenaamde gestroomlijnde). Volgens het forum van de 145/146 club zouden de problemen met deze armen opgelost moeten zijn maar nee hoor. De wissers of liever de wisser aan de bestuurderskant zwabbert over de ruit en laat precies daar waar ik wil kijken een bult water op de ruit zitten. Laatst een weekendje keulen gehad en het hele weekend met een stijve nek gezeten omdat ik telkens gebukt moest rijden om iets te kunnen zien..... Dus... Wat kan ik eraan doen. De wisserbladen zijn van Trico en waren schijnbaar geweldig volgens de man die ze vekocht (van teflon ofzo). Nou weet ik niet of een bosch wisserblad het beter zou doen of er iets anders aan de hand kan zijn. Het relais is het volgens mij niet want hij hakkelt niet echt en de passagierszijde wordt wel fatsoenlijk gewist. Dus tips en trucks zijn ZEER welkom!!!!

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: KL(*&(*&^^*& ruitenwissers op alfa 146

di jan 18, 2005 13:46

Mijn lease-146 1.8 uit die tijd deed dat ook. Het waren in ieder geval niet de ruitenwissers die dat veroorzaakten. Lag aan de mechaniek of het relais (weet k niet meer).

Op mijn 75 werkt een wisserblad met spoiler (jawel) errug goed....
Alfa romeo: The art of the machine!

Ruud33 16V

RE: KL(*&(*&^^*& ruitenwissers op alfa 146

di jan 18, 2005 14:10

het wisserblad wat er nu op zit heeft ook een spoiler maar dat mag helaas niet helpen....

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2257
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

RE: KL(*&(*&^^*& ruitenwissers op alfa 146

do jan 20, 2005 21:57

geloof niet dat je erveel aan kunt doen....
het relais verhaal gaat over het haperen van de wissers, met name bij de intervalstand. Remedie in die gevallen is schoonmaken van het relais....maar in de praktijk blijkt dat als je geen tijd/zin hebt om dat relais uit te graven onder je ruitenwissermechaniek dat het dan naar verloop van tijd ook verdwijnt! :shock:
(geen idee waarom, maar dat werkte bij mij :wink:)

de bolling van de ruit geeft inderdaad problemen, wat kan helpen is je ruiten goed vetvrij houden. Gewoon met wasbenzine of iets dergelijks. Wel ff nawrijven met een droge doek, anders krijg je van die wazige strepen. Dat lost een groot deel van de problemen op.
Joris

1750 Berlina 1971

Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Terug naar “Algemene Technische vragen”