Pagina 1 van 1
Krukas 2l V6 turbo foto en of info
Geplaatst: do aug 14, 2014 21:39
door william_akker
Goede avond!
Ik heb al even op het forum en Google gezocht maar helaas geen antwoord of foto kunnen vinden......
Heeft iemand een foto of een idee of de krukas van een V6 turbo de uitsparing heeft voor het lager om hem in een 75 te kunnen leggen?
Kan dit blok veilig meer turbodruk aan?
Alvast bedankt!
Groeten,
William
RE: Krukas 2l V6 turbo foto en of info
Geplaatst: do aug 14, 2014 21:55
door giuliettaevo
Hoe bedoel je dit precies? Een 75 blok heeft geen uitsparing in de krukas nodig aangezien de cardanas in het vliegwiel gecentreerd wordt.
Waarom moet je een blok hebben dat veel turbodruk aankan?zelfs met lage druk kun je al snel je aandrijflijn om zeep helpen.
2.0 v6 tb is wel een sterke motor,enkel de originele turbo is veel te klein en het managementsysteem is waardeloos.
RE: Krukas 2l V6 turbo foto en of info
Geplaatst: do aug 14, 2014 22:38
door william_akker
Bedankt voor je reactie!
De krukas van een ts en V6 hebben toch een gat erin zitten waarin het priselager van de cardanas valt? Ik heb laatst een V6 van een 164 omgebouwd voor een 75 en daar werd me ook verteld dat er een moest hebben waar het gat in de krukas zit.
Qua management en turbo had ik dit idd wel al gevonden, maar dat is geen probleem. Turbo wordt een andere uitzoeken/bouwen en management wordt programmeerbaar. Er zullen wel meer dingen omgebouwd moeten worden denk.
Idee is om deze motor in een 75 circuit auto te leggen. Kreeg echter zo niets gevonden dat mensen dit al gedaan hebben.
Groeten,
William
RE: Krukas 2l V6 turbo foto en of info
Geplaatst: do aug 14, 2014 22:44
door Dottore M
Gat in krukas is nodig als je zo'n blok in bv. een 105 zou leggen waar de priseas in de krukas steekt, net als Remcoevo al zei.
Volgens mij wordt het nog een heel karwei om de spruitstukken passend te krijgen.
RE: Krukas 2l V6 turbo foto en of info
Geplaatst: do aug 14, 2014 22:53
door william_akker
Maar los van het hele karwei past de bellhouse etc van een transaxle wel?
RE: Krukas 2l V6 turbo foto en of info
Geplaatst: vr aug 15, 2014 12:57
door giuliettaevo
De basis motor is gelijk en met simpele aanpassingen in een transaxle te maken. Belangrijkste is carterpan, vliegwiel en inlaat. Uitlaatspruitstukken wordt een leuke idd.
Heb nog wel ergens een foto van zo'n motor in een 75.
RE: Krukas 2l V6 turbo foto en of info
Geplaatst: vr aug 15, 2014 13:35
door william_akker
Bedankt voor de info! Als je daar een foto van kan vinden zou dat super zijn!
Ik ga eens kijken naar zo'n blok en carterpan vliegwiel etc van een 75.
Groeten,
William
RE: Krukas 2l V6 turbo foto en of info
Geplaatst: vr aug 15, 2014 16:10
door giuliettaevo
Hou er wel rekening mee dat vliegwiel, krukas en krukaspoelie als 1 geheel zijn gebalanceerd bij de v6.
Als je in de buurt van Cuijk komt kan ik je de delen allemaal laten zien... En ik weet de meeste aanpassingen ook wel te vertellen.

RE: Krukas 2l V6 turbo foto en of info
Geplaatst: vr aug 15, 2014 17:23
door william_akker
Dat had ik idd al gehoord en gelezen van dat balanceren.
Heb je eventueel een Carter en vliegwiel te koop? Of is het vliegwiel gelijk aan een ts?
Inlaat verlas ik wel dus dat is geen probleem.
Groeten,
William
RE: Krukas 2l V6 turbo foto en of info
Geplaatst: vr aug 15, 2014 23:07
door giuliettaevo
Dat heb ik wel liggen maar doe ik niet weg... Anders moet ik het in de toekomst waarschijnlijk zelf weer gaan zoeken.
Wat je zo ongeveer moet doen;
-Aanzuigbuis oliepomp passend maken in 75 carterpan.
-Carterpan passend maken.(simpel te doen)
-onbalans van het 2.0 vliegwiel laten kopiƫren naar een 2.5/3.0 vliegwiel.
-Origineel 75 V6 linker uitlaatspruitstuk monteren.
-Rechter spruitstuk zelf maken, kort houden.
-Y-stuk van originele v6 tb gebruiken, turbo rechtsvoor monteren.
-X-over pijp maken van spruitstukken naar Y-stuk.
-Olie aan en afvoer maken voor turbo.
-Flinke uitlaat maken.aan rechterkant van auto over stuurhuis heen gaan,ruimte maken.
-Inlaat zo verbouwen dat gasklep aan linkerkant van de motor komt.
-Intercooler plaatsen in neus en buizen maken naar gasklep en turbo.
-Bekabeling motormanagement in orde maken. Moet met losse bobines of dis aangezien er geen stroomverdeler op de motor past.
Veel werk dus.. Maar als je handig bent wel leuk natuurlijk.

RE: Krukas 2l V6 turbo foto en of info
Geplaatst: vr aug 15, 2014 23:08
door giuliettaevo
Ts vliegwiel is trouwens heel anders,past niet.
En mijn links is de bestuurderskant.

RE: Krukas 2l V6 turbo foto en of info
Geplaatst: za aug 16, 2014 00:14
door william_akker
Bedankt voor de to do list! Ben redelijk handig dus gaat helemaal goedkomen. Zal eens op zoek gaan naar een blok en de rest van de onderdelen. Zal wat laten weten over de vorderingen van het geheel. Zal denk ik een winter project worden omdat ik net de kapotgelopen motor heb gewisseld voor een andere V6 uit een 164.
Groeten,
William