Gebruikersavatar
Giallo lord QV
Full Member
Full Member
Berichten: 383
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 13:07
Locatie: almelo

Carbs 1.7 1.3 plug and play?

di mar 11, 2014 17:25

Ik heb een 1.7 blok met Dellorto's.
Nou heb ik een setje Dellorto's 1.3 en een setje webers van een 1.3, kan ik die er zo opschroeven? of moet ik toch echt venturi's kopen en sproeiers?, das nieuw best prijzig heb ik begrepen mocht dat toch het geval zijn weet iemand waar ik die 2e hands kan vinden?

enige wat ik snap is dat ik de venturi's kan gebruiken van de oude' dellorto's, punt is ik wil graag kijken wat ie doet met de webers.

alle tips en trucks zijn welkom!
niks is wat het lijkt

Gebruikersavatar
Giel
Guru
Guru
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 22:10
Locatie: Kwintsheul (Westland)
Contacteer: Website

RE: Carbs 1.7 1.3 plug and play?

di mar 11, 2014 21:40

Naar mijn weten kan dat niet zo er op en moet je het aanpassen anders kan het een verbrande klep opleveren.
GT 1300 Junior (1975)
Alfa Stelvio (2019)

Autotrailer nodig stuur een pb 1e dag €50,- dagen er na €25,-

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Carbs 1.7 1.3 plug and play?

wo mar 12, 2014 11:06

Hey hofnar,
Een verbrande klep wat giel aangaf is mogelijk maar met een colortune gaan we een eind komen toch?
de 36mm wat er nu op zit heeft het ook lang volgehouden alleen nooit helemaal lekker bovenin dit hebben wij allebei gevoeld
Ik zou ook even rogier willen vragen die heeft op zijn sprint 40mm van een 1.3 s dat heb ik tenminste begrepen.
Werner kijk even hier naar, op de rollenbank zetten is het aller beste maargoed ik kom binnenkort wel langs en dan gaan we er naar kijken
trouwens mooie imola!!!!! van jou???????????? slepen doet hij fantastisch :lol: :lol: :lol: :lol: die stomme sprintjes ook altijd
boxergroet pisang goreng di wierden
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 8935,d.d2k
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Carbs 1.7 1.3 plug and play?

vr mar 14, 2014 18:04

Helaas nog geen reactie :( ik heb even in de boeken gedoken en ben wel achter een paar dingen
gekomen.De qv heeft al die tijd op 36 gelopen zonder verbrande kleppen dus 40mm zal ze zeker fijner gaan vinden
we gaan het zien hofnar.
tot laterrrrr
groet kroket
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
Giallo lord QV
Full Member
Full Member
Berichten: 383
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 13:07
Locatie: almelo

RE: Carbs 1.7 1.3 plug and play?

zo mar 16, 2014 20:01

Niemand verder info?
niks is wat het lijkt

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Carbs 1.7 1.3 plug and play?

ma mar 17, 2014 10:03

Behalve van de reacties over wel / geen vebrande kleppen bij 36 mm of 40 mm begrijp ik de vraagstelling ook niet zo goed...

Je hebt een lopend 1.7 blok met Dellorto's maar wilt er of de Webers of de Dellortos van een 1.3 op schroeven ?????
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Carbs 1.7 1.3 plug and play?

ma mar 17, 2014 10:53

Ik kan het ook niet helemaal volgen,maar het is wel van belang om alles aan te passen en niet alleen de venturi's.
Misschien heb je wat aan onderstaand lijstje.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Giallo lord QV
Full Member
Full Member
Berichten: 383
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 13:07
Locatie: almelo

Re: RE: Carbs 1.7 1.3 plug and play?

ma mar 17, 2014 17:52

Behalve van de reacties over wel / geen vebrande kleppen bij 36 mm of 40 mm begrijp ik de vraagstelling ook niet zo goed...

sorry voor mijn onduidelijkheid.
Je hebt een lopend 1.7 blok met Dellorto's maar wilt er of de Webers of de Dellortos van een 1.3 op schroeven ?????
Blokt loopt nu gewoon erg slecht, vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar andere carbs.

mijn exacte vraag is eigenlijk wat het verschil precies is van de 1.7 en de 1.3 carb.
Is het bijvoorbeeld veel werk om alles over te zetten van die 1.3 op de 1.7 venturi's sproeiers etc. of zeg je van die kun je dan beter nieuw kopen etc etc. daarmee doel ik ook op van misschien kun je beter opzoek gaan naar een setje van een 1.7?

Wat is eigenlijk het beste? Dellorto's of webers, dellorto's omdat je ze beter kan afstellen? enige wat ik ooit eens heb gehoord.

ik ben een leek, weet er gewoon weinig van!
33 heeft zolang als ik hem heb nooit 100% gelopen, heeft nu alweer dik 2jr stilgestaan en wil nou gewoon echt een keer fatsoenlijk boxeren met dat monster,

@giardinetta, bedankt.
niks is wat het lijkt

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Carbs 1.7 1.3 plug and play?

ma mar 17, 2014 18:40

Even voor de duidelijkheid deze 33 1.7 quadrifoglio heeft nu de 36mm carburateurs van dellorto
waarom wij nu even naar de 1.3 s 40mm weber/dellorto hebben gekeken is gewoon omdat een origineel setje 40mm
voor een 1.7 of te duur of niet vindbaar zijn.
Op internet was een setje tekoop voor weinig alleen kwamen ze van een 33 af met een 1.3s blok.
Dan was er dus nu de vraag: wat moet je aan deze carburateurs aanpassen zodat een 1.7 qv er lekker op kan lopen
De lijst wat nu gestuurd is, is voor mij in ieder geval duidelijk.
ik hoop dat ik bij deze alle onduidelijkheden weg heb genomen
tot gauw maar weer allemaal.
Groeten lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Terug naar “Algemene Technische vragen”