Pagina 1 van 2

overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: ma feb 10, 2014 18:59
door henk116
Kan iemand me zeggen hoe ik dit oplos? IK heb al een extra veer aan de remdrukregelaar gemaakt om die wat meer aan te trekken. Geen effect...

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: ma feb 10, 2014 21:19
door aralfa
Is de stift zelf nog wel gangbaar? Daar waar de hevel tegenaan drukt?

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: ma feb 10, 2014 21:38
door brolli21
Voor de APK is overberemming niet meer van belang Henk ;)

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: ma feb 10, 2014 22:07
door henk116
Euh de regelaar is nog gangbaar aldus conclusie 1 mnd geleden op apk...

Het gaat mij niet over apk Brolli, wel over prettiger remmen en ook veiliger vooral als er iemand anders mee onderweg is...

ciao Henk

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: ma feb 10, 2014 22:19
door dickvdh
trommel of schijfremmen?

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: ma feb 10, 2014 22:49
door henk116
Trommels achter

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: ma feb 10, 2014 23:02
door bert308
De remdrukregelaars die ik ken moet je juist losser zetten om overberemming te voorkomen, dus zeker geen extra veer.

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: di feb 11, 2014 00:00
door giuliettaevo
Precies.. Als de as inveert druk je de pen in en gaat hij harder remmen.

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: di feb 11, 2014 22:45
door dickvdh
is de auto verlaagd? kortere veren geven het idee aan de remkracht begrenzer dat de auto volgeladen is dus harder remmen . terwijl deze leeg is

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: di feb 11, 2014 22:53
door rednal
Al andere voering geprobeerd?
Remvoering kan agressief worden waardoor het teveel bijt.

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: di feb 11, 2014 23:18
door giuliettaevo
En als het nieuwe voeringen zijn; even de 'hoeken' van de voeringen schuin afvijlen.. :wink:

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: wo feb 12, 2014 08:04
door henk116
Auto zit op std hoogte en de voering zit er al weer een pr jaar op...Auto doet het altijd al zolang ik em ken, heb gekeken naar de remcylinders A die zijn in 2 soorten leverbaar. De kleinere cylinders zijn echter niet te monteren in dit systeem, misschien dat er ooit een bijpassende hfdcylinder op is gekomen die matcht bij de kleinere cylinders....
IK zal nog ff kijken of het helpt om de veer er af te halen bij de begrenzer, echter zal het niet zijn denk ik omdat ie voor montage vd veer ook al overremde...

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: wo feb 12, 2014 11:13
door mark156
Hoi Henk, weet je zeker dat het probleem wel door de achterremmen word veroorzaakt, en niet toevallig juist door bijv. een gebrek aan remkracht op de vooras? Hoe voelt het rempedaal aan bij fors remmen? Ik zat zelf namelijk een beetje te denken aan de remslangen vóór, dat deze sterk verouderd zijn (en ietwat ''elastisch'', of slang verstopt met prut), óf remtangen vóór die niet lekker gangbaar zijn.... maar goed, is maar een idee.. :wink:

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: wo feb 12, 2014 12:32
door henk116
Ja Mark, heb ik ook aan gedacht echter denk ik niet dat het de oorzaak is. Het is al enkele jaren zo en de boel is al eens ververst en spoelde goed door. Bovendien remt ie voor redelijk goed en niet zoekerig of scheef trekken oid.

Toen ik er laatst bij vervangen vd A remcylinders achterkwam dat er 2 versch diameters leverbaar zijn, dacht ik eureka de kleinere cylinders er op en dan reduceert hij A meer. Helaas bij passen bleek het totaal niet te passen. Had ook een mooie oplossing kunnen zijn...

RE: overremmen achteras 145 ts 1.4

Geplaatst: wo feb 12, 2014 13:34
door mark156
Misschien tóch eens die remdrukregelaar vervangen, misschien dat er intern iets niet in de haak is? Je zou de auto ook door een garage met een goede remmenbank kunnen laten beoordelen, om te zien in hoeverre jouw gevoel overeen komt met de feiten.. ik denk dat je dan het beste een remtest met een ''rollenbank'' kunt laten doen, en geen ''platenbank'', deze laatste is naar mijn ervaring niet erg zuiver... dan kun je namelijk goed kijken naar de remkrachtverhouding tussen voor en achteras... ohw ja, en de handrem, staat die toevallig niet een tikkeltje te strak, óf het afstelmechaniek van de remvoeringen?.. ik heb eerder meegemaakt dat dit wel eens van invloed is..