Bellhousing van een Sei past absoluut niet op een Nord... V6 is heel anders namelijk. Heb zo'n koppelingshuis liggen toevallig.
Ook de v8 van de Montreal heeft een andere bellhousing en kan niet gebruikt worden op een Nord.
Adapterplaat maken voor Nord koppelingshuis met ZF bak is een relatief makkelijke oplossing. Maar levert je nog niet echt veel op aangezien de meeste ZF sportbakken ook geen langere V hebben als de lange Nord bak.
Goed om te weten. Wel jammer, want iets dat je er zo op kan schroeven is natuurlijk altijd makkelijker.
Maar als ik de opzet goed begrijp is een langere vijf ook niet echt noodzakelijk. Hetzelfde doel wordt namelijk bereikt met een kortere 1-4, met als bonus dat je dan niet tevens je achteras hoeft te vervangen. Die ZF 5 18/3 is namelijk feitelijk alleen maar het huis zonder de tandwielen en is in diverse auto's van verschillende merken gebruikt met compleet andere tandwielbezettingen. Het is waarschijnlijk ook gemakkelijker (en goedkoper) om deze bak bijvoorbeeld van een Opel GT/E te scoren. Dan is de 5 overigens wel een 1:1, dus feitelijk gelijk aan de Alfa 4, maar dat kan dan een leuke manier zijn om een 2 liter sper as achter een 1750 te plaatsen.