DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4364
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: TS inbouw voor dummies

za dec 14, 2013 12:51

Inregelen van een vrij programeerbare ECU zou wel eens stuk sneller kunnen gaan dan setje carb's en bijgekluste onsteking spot on te krijgen, zeker als het een willekeurig setjes carb's is dat tegen een TS is geplakt. En waar dus met een beetje pech niks klopt van venturi's mengbuizen en sproeiers......
Wel zorgen dat de rollenbankboer waar je heen gaat echt bekend is met software van de ECU die jij hebt en ook bekend is met nordjes of TS.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TS inbouw voor dummies

za dec 14, 2013 13:10

Originele injectie en ontsteking is nogal een verschil met compleet prgrammeerbaar. Verder dan een squadra chipje erin kom je dan ook niet.
Ik ben alleen even benieuwd...vragen over nokkenas voor nord met 4 kaarsjes, en gelijktijdig ts plannen.
Dan zou ik alle euri lekker op 1 hoop gooien .
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: TS inbouw voor dummies

za dec 14, 2013 15:03

Ik ben mijn opties aan het overwegen Walter.

Er hoeft bij mij geen 180pk uit te komen. Moet gewoon een lekker betrouwbaar blok worden met beetje meer dan de 118pk's die ik nu heb.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: TS inbouw voor dummies

za dec 14, 2013 17:46

Als je basisblok ok is is een setje nokkenassen met een rollenbanksessie erbij denk ik de goedkoopste optie. Als je naar ts op carbs gaat ben je die rollenbanksessie toch wel kwijt, moet dan ook.
Dan is een gezond ts blok met of zelfs zonder squadra chip wellicht een redelijk gemiddelde. Met de nodige ruimte voor doorontwikkeling. Ts blokken leveren in de regel meer en makkelijker ( goedkoper) koppel, en dat is wat je wilt. Als jij veel meer koppel hebt dan nu is 118 pk ook prima. Veel mensen verkijken zich op topvermogen, terwijl er ook voor een raceblok belangrijker dingen zijn dan dat.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: TS inbouw voor dummies

za dec 14, 2013 17:59

Als je basisblok ok is is een setje nokkenassen met een rollenbanksessie erbij denk ik de goedkoopste optie. Als je naar ts op carbs gaat ben je die rollenbanksessie toch wel kwijt, moet dan ook.
Dan is een gezond ts blok met of zelfs zonder squadra chip wellicht een redelijk gemiddelde. Met de nodige ruimte voor doorontwikkeling. Ts blokken leveren in de regel meer en makkelijker ( goedkoper) koppel, en dat is wat je wilt. Als jij veel meer koppel hebt dan nu is 118 pk ook prima. Veel mensen verkijken zich op topvermogen, terwijl er ook voor een raceblok belangrijker dingen zijn dan dat.
Dat denk ik eerlijk gezegd zelf ook, dat een andere nokkenas plus rollenbanksessie, de goedkoopste optie is.

Er was echter ene Peter bij de koffieklets afgelopen donderdag, die me weer aan het twijfelen heeft gebracht over het TS-blok.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: TS inbouw voor dummies

ma dec 16, 2013 21:38

118 pk is heel weinig. Met een ts zit je a gelijk in andere klasse. B duur om hard mee te gaan. Snelle nokken , inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk allemaal duur.

Koop nou gewoon een vers 2.0 motortje, liefst 116. T is toch voor je racer?

Koop ergens een ouwe 1300 , voor t brede carter.
Waterpomp verhaal toerenteller boeit niet. Elektronisch. Beter.
Vliegwiel: je moet een goede stalen racevliegwiel. Kruk wel opboren, maar kost geloof ik rond de 50. Proppen eruit, etc. Gelijk goed.
Oliepomp nieuw.
Set zuigers en bussen. Lagers en pakkingen.
Dan ben je echt al een heel end. Alleen de kop nog. Dat is het duurste maar daar zit de meeste winst in vermogen.
Je huidige blok moet je anders OOK na een seizoen opfrissen. Zelfde lagers enz.
Of niet, en genoegen nemen met 118 pk. Of accepteren dat t klapt. Met de kans dat degene achter je over je oliespoor knalt en ook schade rijdt. Ben ik geen fan van.

Je hebt dan een goed, fris onderblok voor weinig geld. Investeer in de cilinderkop. Mooie poorten, nokkenassen. Of ga eens bij barend of giacomini kijken voor een goede squadra verbuste kop.
Je grootste kosten zijn dan vliegwiel en tilton setje, en de kop.
Maar dat blijft, kun je overzetten.

Vervolgens beginnen je OUDE onderblok idem te doen. Echt t meest efficient en kost t minste.
Been there, done that.
Goedkoop racen bestaat niet.
Je kan wel goedkoop rijden, maar niet goedkoop RACEN.

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: TS inbouw voor dummies

ma dec 16, 2013 22:30

Die 118 pk's zijn voornamelijk toe te schrijven aan de nogal tamme spica nokkenstokken die er in zitten.
Verder een heel fris blok, gebruikt geen druppel olie en heeft een heel gezonde oliedruk.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: TS inbouw voor dummies

do dec 26, 2013 14:11

zet daar dan andere nokkenassen in en evt kop............. :?

Snap dit topic ook niet, je hebt bij mij van de zomer alle informatie gekregen en zelfs gezien wat de inbouw inhoud van een TS, met 155 injectie.


Overigens heb ik nog een racy TS blok met 155 kop over. nieuw en ongebruikt. Twijfel alleen of ik die zelf opbouw en in de Berlina hang en de TS die in de Berlina hangt dan verkoop....

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: TS inbouw voor dummies

do dec 26, 2013 14:14

Gezien ja. In een kwartiertje ongeveer....Ik ga inderdaad eerst eens verder kijken met mijn huidige blok.

Mike
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do dec 30, 2004 17:29

Re: RE: TS inbouw voor dummies

do feb 25, 2016 00:46

[quote="vV"]Even uit het hoofd de s60pro.[/quote]
Heb je de map al in gebruik :thumbs:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: TS inbouw voor dummies

do feb 25, 2016 08:30

Hi Mike, nee, nog lange niet... project staat nog aan de basis.. nokkenassen in USA voor oplassen/omslijpen, blok moet zelfs nog gedementeerd en bewerkt en zo... moet allemaal tussendoor, eerst nog puntjes op d ei bij de racer.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Algemene Technische vragen”