ma dec 16, 2013 21:38
118 pk is heel weinig. Met een ts zit je a gelijk in andere klasse. B duur om hard mee te gaan. Snelle nokken , inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk allemaal duur.
Koop nou gewoon een vers 2.0 motortje, liefst 116. T is toch voor je racer?
Koop ergens een ouwe 1300 , voor t brede carter.
Waterpomp verhaal toerenteller boeit niet. Elektronisch. Beter.
Vliegwiel: je moet een goede stalen racevliegwiel. Kruk wel opboren, maar kost geloof ik rond de 50. Proppen eruit, etc. Gelijk goed.
Oliepomp nieuw.
Set zuigers en bussen. Lagers en pakkingen.
Dan ben je echt al een heel end. Alleen de kop nog. Dat is het duurste maar daar zit de meeste winst in vermogen.
Je huidige blok moet je anders OOK na een seizoen opfrissen. Zelfde lagers enz.
Of niet, en genoegen nemen met 118 pk. Of accepteren dat t klapt. Met de kans dat degene achter je over je oliespoor knalt en ook schade rijdt. Ben ik geen fan van.
Je hebt dan een goed, fris onderblok voor weinig geld. Investeer in de cilinderkop. Mooie poorten, nokkenassen. Of ga eens bij barend of giacomini kijken voor een goede squadra verbuste kop.
Je grootste kosten zijn dan vliegwiel en tilton setje, en de kop.
Maar dat blijft, kun je overzetten.
Vervolgens beginnen je OUDE onderblok idem te doen. Echt t meest efficient en kost t minste.
Been there, done that.
Goedkoop racen bestaat niet.
Je kan wel goedkoop rijden, maar niet goedkoop RACEN.
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end