Gebruikersavatar
AValfa
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: vr dec 21, 2012 14:20
Locatie: Zwolle

Stekker aan raamstrip

do okt 03, 2013 20:24

Afgelopen weekend heb ik een paar donor deuren opgehaald voor mijn 147. Deze zijn in een andere kleur dan de auto en moeten dan ook worden gespoten.

Nou heb ik maandag even alles wat er later aan is gemonteerd afgehaald, raam strip, handgrepen, enz. enz.

Er is echter 1 ding wat ik totaal niet kan plaatsen, en nou ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig of iemand me kan vertellen waar het voor dient.

Aan de binnen zijde van de deur, zowel voor als achter portier zit, een raamstrip welke bovenlangs loopt en hier zit een stekker aan ter hoogte van de spiegel, twee polig.
En ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar die voor is.

- Airbag sensor?
- glasbreuk sensor?
- verwarming zodat de ruit niet vast blijft plakken bovenin in de winter? (al zou ik dat onderaan logischer vinden)
- sensor die een soort boven markering geeft voor de raambediening?

Ik heb e-learn en eper er even op na gezocht maar ook daar kan ik zo gauw niks vinden.

Iemand enig idee?


Heb nog even een paar foto's gemaakt


Afbeelding

Afbeelding

aaldert
Junior Member
Junior Member
Berichten: 87
Lid geworden op: ma sep 06, 2010 18:09
Locatie: wanneperveen

RE: Stekker aan raamstrip

do okt 03, 2013 20:51

Dit is volgens mij inderdaad voor de raam bediening.
Zodat ie helemaal vanzelf naar boven gaat.

Gebruikersavatar
AValfa
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: vr dec 21, 2012 14:20
Locatie: Zwolle

RE: Stekker aan raamstrip

do okt 03, 2013 20:57

Hmm, Maar vanzelf naar boven gaat alleen de voorruit bij de 147, deze strip met stekker zit zowel op de voor als achter portieren.

En voor zover ik weet zit hem dat in de elektronica in de raam bediening schakelaar?

Het lijkt mij (al ben ik geen monteur) iets van een sensor of verwarmings draad gezien het feit dat het twee draden zijn.

Ik vind het ook zo typisch dat ik ze in e-learn niet kan vinden in het elektrisch schema.

Gebruikersavatar
Terence Q4
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: ma aug 08, 2005 19:27

RE: Stekker aan raamstrip

do okt 03, 2013 21:35

Circus een klembeveiliging , heb je een uitvoering die hier over beschikt , en als je arm ertussen komt of je drukt ervgewoon tegenaan , dan gaat de raam niet meer verder omhoog, maar omlaag.
Nu:
- 155 Q4 ''94
-Giulietta 2.0 lusso ''84
-147 1.6 G3
Gehad:
-33 1.3 S ''86
-155 1.8 ts ''96
-GT jtd ''04
-146 jtd ''99
-GTV 3.0 V6 24v ''00
- 156 2.5 V6 GTA ''01
- 155 2.0 16v TS ''95

Gebruikersavatar
AValfa
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: vr dec 21, 2012 14:20
Locatie: Zwolle

Re: RE: Stekker aan raamstrip

do okt 03, 2013 22:06

Circus een klembeveiliging , heb je een uitvoering die hier over beschikt , en als je arm ertussen komt of je drukt ervgewoon tegenaan , dan gaat de raam niet meer verder omhoog, maar omlaag.
Dat klinkt inderdaad heel logisch. daar had ik nog niet aan gedacht.

raadsel ook weer opgelost :lol:
bedankt!!

Terug naar “Algemene Technische vragen”