Gebruikersavatar
Tommie33
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: vr jul 26, 2013 00:49

RE: Welke bandenmaat op 33 met Ronal A1

do sep 05, 2013 00:28

Nou dan ga ik eens zoeken over dat uitrollen!
En banden kijk ik binnekort over verder ze kunnen nig wel even!
+- 4mm dus geen haast haha, eerst stuurhuis wisselen mijne zit spelling op :cry:

Italman
Member
Member
Berichten: 158
Lid geworden op: do mar 10, 2011 08:54

RE: Welke bandenmaat op 33 met Ronal A1

do sep 05, 2013 08:24

Zelf evaring met nankang (en zo ja welk type) of verjaardag/kantineoptwerk/van horen zeggen waarheid?
Mijn ervaring is nl dat dit een van de betere budgetmerken is. En ja banden hebben een zwaar leven bij ondergetekende...

Grtz,fRank
Het is inderdaad de betere van de budgetmerken. Maar vriend van me heeft een groothandel in banden en velgen, samen rijden we rally met een E30 M3 en gaan regelmatig trainen/verkennen met een E30 325i (het is een braadworst-man, italianen komen er niet meer in na veel ellende met een integrale, spijtig genoeg) en daarop staan budgetbanden (je weet wel waarom :wink: ). Als het nat is verloren de NS-2's soms zéér onvoorspelbaar hun grip. In het droog wel een behoorlijke band. (heb ook niet gezegd dat het regelrechte brol is)
Wanli en LingLong ook elk 1x geprobeerd maar die komen er zeker niet meer op.

Verder monteert hij ook jaarlijks honderden sets budgetbanden op velgensets (mensen kopen vaak velgen en vallen dan uit de lucht als er nog banden op moeten ook, reactie: het goedkoopste is goed genoeg). Het valt gewoon op hoeveel van die banden voortijdig vervangen moeten worden wegens karkasbreuk, blazen op het rubber en loopvlakscheuren.
Nangkang is nu wel een merk dat evolueert en investeert, en dat merk je wel. Maar Linglong en Wanli daarentegen...

Na een paar 'warme' momenten ben in weigerachtig geworden tegenover oosterse budget-merken. (en continentals :twisted: )

Dan liever een Kumho, Fulda, Hankook of iets dergelijks. Die hebben allemaal grote namen achter zich of al dan niet ervaring in het competitiemileu) en dat merk je toch in de kwaliteit.

Om af te sluiten: Als je een budget band koopt weet je dat het mss wat minder kan zijn. Op iedere auto en met iedere chauffeur zal de reactie anders zijn, en ik geloof graag dat je goede ervaringen hebt met Nangkang. Het is en blijft een subjectief verhaal... :wink:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Welke bandenmaat op 33 met Ronal A1

do sep 05, 2013 09:17

Kijk dat staat een stuk genuanceerder dan je eerst nankang reactie... :wink:

Inderdaad Wanli en linglong (en zo zijn er nog wel wat) is echt rommel, levensgevaarlijk, nankang steekt daar iig met kop en schouders bovenuit. Uiteraard mag je voor 1/3 van de prijs van een michelin niet dezelfde kwaliteit verwachten maar eerlijk is eerlijk wie rijdt er iedere dag op t randje van wat zn banden aankunnen? Dan kun je best met een wat mindere band toe vind ik.

Nankang levert sinds kort ook een budget straatlegale slick ( hoe toevallig, mijn maat heeft ook een bandenhandel :lol: ), daar al ervaring mee?

Grtz,fRank

Italman
Member
Member
Berichten: 158
Lid geworden op: do mar 10, 2011 08:54

RE: Welke bandenmaat op 33 met Ronal A1

do sep 05, 2013 10:27

Hèhè, nare ervaringen met échte chingchangchong banden kunnen al eens wat 'colère' doen opborrelen die er dan iets te geweldig uitvliegt :wink:

Heb de nieuwe nankang ook al gespot maar nog niet in levende lijven getest/gezien. Denk dat die wel een keer op de 'testwagen' komen te liggen :lol:

Terug naar “Algemene Technische vragen”