Nankang niet doen, op droog is bijna iedere band behoorlijk, maar in het nat kan wat je uitspaart aan zo'n budget-band al snel vergaan in wat duurdere herstellingen
Prijsverschil zit hem in de rubber samenstelling en die maakt vooral op nat het verschil. (en de minder sterke karkas, oude profieltekening wat ze overkopen van andere merken, etc...)
Ik had de beste ervaring met die Eagle F1's maar aangezien die run-flat waren en dus keihard niet echt een referentie voor banden met gewone flanken.
Heb nu Hankook Ventus Evo2 op mijn daily subaru Legacy diesel en die bevallen zeer goed in droog, nat EN prijs!
Hankook zit volop in de DTM en probeert zelfs in F1 binnen te raken dus die mannen kunnen wel een bandje maken.
195/50R15 is een zéér betaalbare maat, ga voor een michelin pilot, pirelli P-zero, Goodyear Eagle F1, bridgestone Potenza, Toyo proxes, etc... En je zal snel de meerprijs vergeten zijn, zeker als je in het nat ook wat wil doorfietsen. Duw de flank in, hoe harder die is hoe strakker die zal sturen.
Enige band waar ik keer op keer slechte ervaringen mee heb gehad zijn Continentals, Geven een steriel stuurgevoel vind ik, en zeker in het nat absoluut geen vertrouwen.
Groeten!
Paul
(en natuurlijk heeft ieder zijn smaak in banden