Johan gt
Member
Member
Berichten: 125
Lid geworden op: za mei 17, 2008 20:23
Locatie: hengelo (ov)

Re: RE: Dikke stabi voor SZ

do jul 11, 2013 21:16

Die regeltjes gelden alleen wanneer je op de grens rijdt, lijkt mij op de openbare weg niet heel snel van toepassing, maar dat is mijn idee.
Laten maken is ook een optie, is geen erg lastige uitvoering.
28 of 30 , een verschil wat heel veel amateur coureurs op het circuit nog niet eens echt kunnen voelen, en als weten ze niet wat ze ermee aan moeten.
Anders gezegd: de meesten zetten er iets op wat aangeraden wordt door iemand anders, en daar zitten nogal verschillen tussen.
Meestal hebben ze er wel zelf een plausibel verhaal bij, maar dat is ook van toepassing voor diegenen die de 27, de 29 en de 30mm adviseert. Ze hebben allemaal gelijk en ook weer niet.
Misschien kan je een lenen, kijken of het bevalt.
He je hebt je er een heel verhaal bij gezet :D dat er zoveel mogelijkheden zijn in verschillende diktes dat wist ik niet , vandaar ook mijn vraag of er mensen zijn met adresjes waar je het een en ander kunt kopen

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1291
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: Dikke stabi voor SZ

vr jul 12, 2013 08:06

Die regeltjes gelden alleen wanneer je op de grens rijdt, lijkt mij op de openbare weg niet heel snel van toepassing, maar dat is mijn idee.
Laten maken is ook een optie, is geen erg lastige uitvoering.
28 of 30 , een verschil wat heel veel amateur coureurs op het circuit nog niet eens echt kunnen voelen, en als weten ze niet wat ze ermee aan moeten.
Anders gezegd: de meesten zetten er iets op wat aangeraden wordt door iemand anders, en daar zitten nogal verschillen tussen.
Meestal hebben ze er wel zelf een plausibel verhaal bij, maar dat is ook van toepassing voor diegenen die de 27, de 29 en de 30mm adviseert. Ze hebben allemaal gelijk en ook weer niet.
Misschien kan je een lenen, kijken of het bevalt.
He je hebt je er een heel verhaal bij gezet :D dat er zoveel mogelijkheden zijn in verschillende diktes dat wist ik niet , vandaar ook mijn vraag of er mensen zijn met adresjes waar je het een en ander kunt kopen
Wat VV vergeet te melden is dat het om het gehele pakket gaat, veren, dempers en stabi. En nog een heel belangrijke wat bij jou persoonlijke voorkeur past.
Ik ben ook van mening dat wegligging heel lastig is, want iedereen heeft een ander gevoel/idee bij comfort en een strak liggende/sturende auto.
Had laatst iemand met mijn daily 75 een stukje laten sturen en vond het maar een enge auto, omdat hij direct op elke stuurbeweging reageert in tegenstelling tot de metalicgrijzehuistuinenkeukenleasebak......

En dan is er nog het verhaal, dat de ene stabi niet de andere is.
28 [mm] stabi van aanbieder A is niet even stijf als vaan aanbieder B :wink:

Ik heb in het verleden stabi's ontworpen en laten produceren, die in zichzelf al stijver en lichter zijn als de reeds massaal aangeboden versies.
Mijn versies waren allemaal hol en met een buitendiameter van 32 [mm], maar er zaten stabies bij die de helft lichter waren als een doorsnee 28 [mm] en net zo stijf....
En dan er zijn weer mensen die de "zogenaamd magische" 32 [mm] weer over genomen hebben :lol:

Verder worden stabies meestal met de originele botjes gemonteerd, daar gooi je al heel veel van je be-oogde stijfheid mee weg. Simpel weg uniballs monteren in combinatie met een doorsnee 28 [mm], komt overeen met een 30 [mm] met standaard botjes in stijfheid.

Dus.... zoveel keuzes en of je echt geholpen bent met mijn verhaal .... :lol:

Nee de tip hier is scoor een tweede hands 28 [mm] stabi en nieuwe poly-urethane rubbers voor de stabi en botjes.
Mocht dat niet genoeg zijn kan je naar uniballs ipv botjes.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
wouter75
Full Member
Full Member
Berichten: 376
Lid geworden op: di okt 03, 2006 16:53
Locatie: nijmegen

RE: Dikke stabi voor SZ

wo jul 17, 2013 22:15

Johan,

ik heb hier nog wel een holle 32mm stabi van Maurizio hangen mag je deze zomer wel even proberen als je wil.

Gr Wouter
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Dikke stabi voor SZ

do jul 18, 2013 08:14

@Maurizio, dat verhaal hebben Johan en ik we telefonisch gedaan..maar goed dat ie ook nog even hier staat.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1291
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: Dikke stabi voor SZ

do jul 18, 2013 10:01

Johan,

ik heb hier nog wel een holle 32mm stabi van Maurizio hangen mag je deze zomer wel even proberen als je wil.

Gr Wouter
Wouter,

had jij een rvs versie met wanddikte 10 [mm] of een latere met holle messen?

@Johan, perfecte kans, Wouter zit zo te zien zelfs in hetzelfde dorp :lol:
@Maurizio, dat verhaal hebben Johan en ik we telefonisch gedaan..maar goed dat ie ook nog even hier staat.
Gaat helemaal goed komen met de sz.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Dikke stabi voor SZ

do jul 18, 2013 12:24

@Maurizio, dat verhaal hebben Johan en ik we telefonisch gedaan..maar goed dat ie ook nog even hier staat.
Met jou ook al...? :shock: :lol:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1291
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: Dikke stabi voor SZ

do jul 18, 2013 13:51

@Maurizio, dat verhaal hebben Johan en ik we telefonisch gedaan..maar goed dat ie ook nog even hier staat.
Met jou ook al...? :shock: :lol:

Grtz,fRank
:shock: Waar is die telefoonlijst voor online support te vinden :lol:
Nee, joh altijd meerdere meningen horen en zelf je conclusies trekken, altijd goed!
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Dikke stabi voor SZ

vr jul 19, 2013 00:54

@Maurizio, dat verhaal hebben Johan en ik we telefonisch gedaan..maar goed dat ie ook nog even hier staat.
Met jou ook al...? :shock: :lol:

Grtz,fRank
Dat is dan 3.
Aan de informatie voorziening kan het niet liggen. Zoveel mensen zoveel meningen, alles aan horen, conclusie trekken, uitproberen en zonodig bijstellen.

Gr DJ

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1291
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Dikke stabi voor SZ

vr jul 19, 2013 07:37

Ik tel er al 4....


@Johan, als de leen stabi eronder zit, verwachten we nu een wel een uitbundig rapport van de bevindingen!
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
wouter75
Full Member
Full Member
Berichten: 376
Lid geworden op: di okt 03, 2006 16:53
Locatie: nijmegen

Re: RE: Dikke stabi voor SZ

vr jul 19, 2013 20:31

Maurizio,

ik heb er een met holle messen, die was toch gemaakt van een naadloze chromemolybdeen buis?

Gr Wouter

Johan,

ik heb hier nog wel een holle 32mm stabi van Maurizio hangen mag je deze zomer wel even proberen als je wil.

Gr Wouter
Wouter,

had jij een rvs versie met wanddikte 10 [mm] of een latere met holle messen?

@Johan, perfecte kans, Wouter zit zo te zien zelfs in hetzelfde dorp :lol:
@Maurizio, dat verhaal hebben Johan en ik we telefonisch gedaan..maar goed dat ie ook nog even hier staat.
Gaat helemaal goed komen met de sz.
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1291
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Dikke stabi voor SZ

za jul 20, 2013 11:52

Maurizio,

ik heb er een met holle messen, die was toch gemaakt van een naadloze chromemolybdeen buis?

Gr Wouter
Yep, dan heb je de versie waar je zelfs kan kiezen in stijfheid door de botjes anders te monteren.
Van iets minder slap dan een "massaal verkrijgbare" 28 [mm] tot net iets meer 8)
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Terug naar “Algemene Technische vragen”