Bestel die aangepaste bovenste draagarmen van Bulletooth maar. Heb ze hier voor een klant gemonteerd, en het probleem was meteen opgelost. Op het oog was het verschil al enorm, de uitlijner stond me met grote ogen aan te kijken omdat ie niet begreep hoe er plots zo'n ding zonder veel teveel negatief camber op z'n brug beland was.
De enige vraag die ik mezelf bij dat set stel, is wat het op zeer hoge snelheden doet. Je past toch iets aan wat de fabriek niet zo bedoelt heeft.
Bocht eigenschappen worden er natuurlijk niet beter op met minder camber.... Heeft Alfa niet voor niks zo uitgedokterd.
Hier de bedenker en maker van de camber correctie kit!
Beide trekken vanuit het probleem van de topic starter conclusies die niet geheel correct zijn!
De camber correctie kit is bedoeld voor de Alfa's die vanwege verlaging een exccesieve hoeveelheid aan camber krijgen! Dat wil zeggen alles meer dan 35mm (gaat richting te 2 graden). Als je het topic goed hebben doorgenomen zie je dat het 1 graad compenseerd, met als neven effect de casterhoek licht verhoogd. (caster is wel gewenst, want naast een grote rechtuitstanbiliteit zorgt dit ook veel meer camber in de bocht en dat is wat je juist wel wilt!)
Resultaat!!! Zowel camber als caster volledig in fabriekspes!!
Dus kun je je Alfa fatsoenlijk uitlijnen wat UITSPOOR betekend op een voorwiel aandrijver, stuur met 1 graag negatief en een paar mm uitspoor briljant! Beter dan menig andere Alfa met meer camber en neutrale of zelf toespoor sporing om de banden 'te sparen'. (Koop dan gewoon meteen een Audi, die heeft van nature een vaag stuur gevoel).
Dan ben ik wel van mening dat als de GT in questie niet verlaagd is er 'iets mis is met de uitlijning'. Of dit nu ondeugedelijke draagarmen zijn of te veel uitspoor, dat valt niet te zeggen zonder de auto te zien/rijden en zonder een uitlijn rapport.
Proest..................... Ik lig dubbel!
Koop dan gelijk een Audi, geniaal gevonden!
Thnx voor het beantwoorden van mijn vraag, dat was het enige wat ik me afvroeg. Blijkbaar heb je er goed over nagedacht. Heb het set zitten bestuderen voor ik het monteerde, en zelfs mijn nogal kritische instelling kon er vrede mee hebben
22.000km gingen mijn voorbanden altijd mee, meer niet. Wel in combi met de zware V6 in het vooronder. Voor enorme afstanden autobahn die wekelijks met het ding afgelegd werden, vond ik het belachelijk weinig. Uitlijning was perfect, draagarmen ook, en idd, toespoor op een voorwielaandrijver....................... NOT, dat hoort niet bij een 156! Dan is meteen al je stuurgevoel foetsie!
Dan maar wat vaker vers rubber. Ze sleten overigens hartstikke recht, enkel de binnenzijde zag er niet uit:
Dit was het eerste set wat ik kaal reed, je begrijpt dat ik sindsdien wel even beter keek voor het zover kwam. 2 sets per jaar, 12 set's in 6 jaar tijd. Bij 3,5mm gingen ze er gewoon vanaf. Geen zin in klapbanden, en al helemaal geen zin in gezwabber bij 200km/u of harder op nat wegdek. Ook dan wil ik de rem vol in de ABS trappen en het stuur los kunnen laten zonder dat de auto op ongewenste plekken beland.
De kilometervreters uit het verleden: 33 RED '90, 33 Imola '93, 33 1.5 IE '91, 33 1.7 IE '92, 145 TD '95, 33 1.7 IE '92, Delta HPE '00, 156 2.5 V6 24V '00 en nog een heleboel andere vierwielers voor kortere of langere tijd.