Gebruikersavatar
LC
Member
Member
Berichten: 207
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Sint-Oedenrode

Kleurcode draden snelheidsmeter 75 TS

wo jan 23, 2013 21:52

Voor m'n Alfetta met 75 TS-bak heb ik de snelheidsmeter uit diezelfde TS in het instrumentencluster ingebouwd. Dit was een heel gepruts, waarbij het electronische gedeelte van de TS-meter is samengebouwd met het mechanische deel van de Alfetta-meter (ja, ik weet het, moet ook nog geijkt worden... :shock: ). Nu heb ik aan bijna alles gedacht: Ik heb de pulsgever ook overgezet en de 3 draden naar voren getrokken. Maar één ding ben ik vergeten en dat is vast te leggen aan welke connector de kabeltjes van de meter met het oorspronkelijke TS-instrumentcluster waren verbonden.
De schema's op de site van het 75-register laten juist dat niet zien. De teller heeft 4 kabeltjes: Zwart (wsch massa), Rood (wsch +), Geel en Wit. Volgens de schema's moet er uiteraard een + en een massa zijn, dat zullen die rode en zwarte dan wel zijn, maar verder nog een signaal-draad en een +- voeding voor de pulsgever.
Heeft iemand een idee? Zelf gok ik dat geel de signaalkabel is en wit de voeding, maar ik weet het niet zeker. Ik zou de zaak natuurlijk onder spanning kunnen zetten, in dat geval zal de signaalkabel spanningsloos zijn en de voeding voor de pulsgever 12V hebben, maar ik ben bang om na al dat werk de electronica te beschadigen...

Terug naar “Algemene Technische vragen”