Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: radio cd speler uitbreiden met usb/SD kaart lezer

wo nov 08, 2017 13:15

Hallo @lfisti,

Wellicht een oude vraag.
Wie kan me de beste manier vertellen om mijn smartphone met veel MP3's aan te sluiten ( bij voorkeur via een kabeltje ) op de standaard Blaupunkt radio van een Alfa GT ?

Een gewone blawe stekker met 3 draadjes en jackplug willen niet meewerken aan muziekoverdracht via een kabel.

groet,
Janco
Ik heb zelf een Loudlink (voor de 166 wordt niks anders aangeboden) en daar ben ik erg tevreden over.

Zelf zou ik niet voor een optie met kabel gaan, aangezien je dan de bediening via het stuurwiel mist (als je dat hebt). De Loudlink (via bluetooth) kan ik met het stuurwiel de muziek bedienen en telefoontjes aannemen/beëindigen. Beide doe ik veel meer dan ik had verwacht. De Loudlink heeft een mogelijkheid tot opladen via usb en microfoon aansluiting (met lange kabel). De Alfa radio zie de Loudlink als een CD wisselaar.

Welk apparaat je ook kiest, het is qua gemak en comfort altijd waard om een iets uitgebreidere te nemen.

Voor de Loudlink: https://loudlink.eu/webshop/alfa-romeo- ... p-146.html
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

jancosax
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr aug 04, 2017 12:42

Re: radio cd speler uitbreiden met usb/SD kaart lezer

za nov 11, 2017 22:47

Ik heb gelezen dat je bij gebruik Loudlink de muziekmappen van je Phone als CD's moet inrichten.
Bijv. CD01 met 99 nrs, CD02 met 99 nrs tot max 10 CD's met 99 nummers, klopt dat ?
Dan kan ik met 11.000 nrs op m'n Phone maar 1% instellen :roll:

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: radio cd speler uitbreiden met usb/SD kaart lezer

zo nov 12, 2017 00:36

Ik kom tot 9% :wink:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

jancosax
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr aug 04, 2017 12:42

Re: radio cd speler uitbreiden met usb/SD kaart lezer

vr dec 15, 2017 12:06

Hallo Rob,

Beetje op de gok ben ik overgegaan tot aanschaf van de Loudlink voor mijn GT.
Resultaat is werkelijk fantstisch.
Simpel in 1/2 uurtje aan te sluiten.
Niets boren of gaten.. draadje gewoon onderlangs dashboard naar het dashboard kastje.
Geluid is prima.
Besturing via mijn Honor 5C ( Huawei) is simpel en doeltreffend, ook de besturing op het stuur werkt prima.
Ik kan al mijn 11.000 nummers van smartphone afspelen via de Loudlink.
Muziek op de phone nummeren en organiseren is onnodig.
Zowel Spotify ( offline) als de Huawei Muziek-App spelen alles af zoals ik het wil.
Zelden onderbrekingen, zijn deze er toch dan is een warme herstart van mijn smartphone voldoende.
Motor uit ( radio niet uitzetten) en weer terug aan, dan gaat de Radio vanzelf aan en de muziek automatisch verder waar die gebeleven was.

Samengevat: prima kwaliteit voor niet al te veel geld (E 139,- )
Dikke aanrader voor een Alfa GT of Alfa's met soortgelijke Blaupunkt-autoradio's.

Dank voor je advies.
Groet, Janco

Terug naar “Algemene Technische vragen”