wo okt 31, 2012 09:45
Voor de energieinhoud hoef je het inderdaad niet te doen. De energieinhoud van 1 kg knalgas is ongeveer 1/3 van die van een kilo diesel. Uit 1 liter water maak je ongeveer 1 kg knalgas. Met een liter water doe je volgens de advertentie 800 - 1200km. Dus zou je qua energie ca. 1/3 kg (~= 0.4 liter) diesel besparen op 1000 km. En dan is de energie die nodig is om het knalgas te maken nog niet meegerekend (en die is een stuk hoger dan wat het gaat opleveren).
Hier heeft iemand er eens wat aan gerekend:
http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... el-en-hho/
Daarnaast vraag ik me af hoe lang die platen mee gaan, RVS vreet ook gewoon weg bij elektrolyse. Ik heb wel eens testjes in zout water gedaan met verschillende materialen, en daar maakte het niet veel uit of ik RVS of gewoon staal of koper gebruikte. Misschien dat het nog iets anders ligt bij een ander elektrolyt dan zout.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS