martin

ledje blijft groen knipperen van de lpg installatie

vr jan 14, 2005 20:33

Bij het starten blijft het ledje groen knipperen en wordt niet blijvend groen zo als het hoort.
wanneer ik tijdens het rijden dan op benzine overschakel ( ledje rood ) en weer overschakel op lpg dan gaat even later de led wel constant groen branden.
Lijkt mij een plobleem van de onderbreker relaiss te zijn, maar deze zijn vorig jaar allebei vervangen, zijn deze ook te testen op werking of kan het plobleem ook nog wat anders zijn.
het is trouwens een 155 16i 16v 1997

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: ledje blijft groen knipperen van de lpg installatie

vr jan 14, 2005 21:27

gaat het ledje uit zichzelf helemaal niet meer op constant groen??? of duurt het een tijdje??
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

martin

Re: RE: ledje blijft groen knipperen van de lpg installatie

vr jan 14, 2005 23:44

gaat het ledje uit zichzelf helemaal niet meer op constant groen??? of duurt het een tijdje??
het ledje gaat helemaal niet meer uit

Andretti Molletti

RE: ledje blijft groen knipperen van de lpg installatie

za jan 15, 2005 01:54

Dan wordt door de LPi computer het benzine injector signaal niet goed gezien...

Andretti Molletti

RE: ledje blijft groen knipperen van de lpg installatie

za jan 15, 2005 01:55

Stjeeee.. ik gok maar effe dat het een LPi vialle systeem is maar lijkt me wel slim om dat te vermelden niet?
;)

martin

RE: ledje blijft groen knipperen van de lpg installatie

za jan 15, 2005 15:46

Het plobleem is weer opgelost met mijn ledje, het lag aan de labdasonde.
les een autotechniek, kijk eerst even naar de zekering. dit was dus het plobleem, zekering van de lambdasonde was stuk

Andretti Molletti

RE: ledje blijft groen knipperen van de lpg installatie

za jan 15, 2005 16:22

De Lambdasensor is niet gezekerd...
De verwarming ervan wel!
Als de lambdasensor niet werkt zal een goed werkend LPI systeem na 2,5 minuten overschakelen op LPG. Als de Lambdasensor eerder een wisselend signaal afgeeft dan zal er eerder overgeschakeld worden op LPG...

Maar het is denk ik dus een NEcam systeem als ik een nwe gok mag doen??

Of is het een geheim systeem ;)

martin

RE: ledje blijft groen knipperen van de lpg installatie

zo jan 16, 2005 20:26

het is een vialle systeem, waar die nu precies gezekerd is weet ik niet maar het boekje vermeld dat het de zekering van de lambdasonde is, zit naast de accu 7,5 amp

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: ledje blijft groen knipperen van de lpg installatie

zo jan 16, 2005 22:32

vialle werkt met een apart zekeringsblokje en dat zit bijna altijd naast de accu. overigens kan de lambda sonde zelf niet gezekerd zijn zoals andretti al schreef!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Andretti Molletti

RE: ledje blijft groen knipperen van de lpg installatie

zo jan 16, 2005 22:51

Vialle LPi heeft de zekereingen ongeveer 30 cm vanaf de pluspool accu zitten in een kabelboom... 4 naast elkaar in een kastje...

martin

RE: ledje blijft groen knipperen van de lpg installatie

ma jan 17, 2005 20:19

Wat betreft de zekering een klein misversandje, het is geen zekering van het lpi systeem maar van de auto zelf, staat wel vermeld in het alfa instructieboekje zekering dus van de lambdasonde.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: ledje blijft groen knipperen van de lpg installatie

di jan 18, 2005 00:50

Vialle LPi heeft de zekereingen ongeveer 30 cm vanaf de pluspool accu zitten in een kabelboom... 4 naast elkaar in een kastje...
correct, kan doordat het in de kabelboom zit ook redelijk dicht (ong.10cm) naats de accu zitten. Ja echt waar andretti :wink: (kan het live onderbouwen :wink: )

De elektronische regeleenheid kan afgezekerd zijn MAAR de Lambda Sonde nooit. (is een sonde met 3 of 4 draden en verder niks)
Komt ook helemaal niet voor in het werkplaatshandboek dus ik denk dat je iets verward..
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Terug naar “Algemene Technische vragen”