Zoals velen wel weten hebben de 3.0/3.2 24v's een zogeheten Dual Mass-vliegwiel. Die dingen hebben echter niet het eeuwige leven en bij de koppelingswissel wordt dan ook geadviseerd om ze gelijk te vervangen.
Dit type vliegwiel heeft echter 3 nadelen: ze zijn loodzwaar (+/- 13kg), zijn reteduur (800,- ofzo) en gaan niet heel erg lang mee. (creëren op gegeven moment een onbalans)
Nu lees ik echter regelmatig over mensen die bij de koppelingswissel kiezen voor een vliegwiel van een 156 2.5/3.2 24v omdat deze een stuk lichter is. (8kg meen ik?)
Los van het kosten-oogpunt blijkt dit nog enkele voordelen te hebben hoe ik begrijp:
- de motor reageert beter op het gas
- een non-Dual Mass-vliegwiel slijt niet zo snel
Dus!
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze truc? (zijn toch ook zat mensen met een 3.0 in hun 156? lijkt me hetzelfde)
En de koppelingsset? Ik lees dat er mensen zijn met 156 2.5/GTA-koppelingsset maar ook met de gewone 3.0-koppeling. Of maakt dit niet uit?