Dyon

Help Help alweer een ander probleem

vr jan 14, 2005 09:24

Nou het moet toch niet gekker worden ga ik vanochtond de deur uit rijd me auto niet meer op lpg hij gaf harde knallen en stottert heel erg maar benzine doet ie het perfect dan rijd ie als een trein maar op lpg is het een ramp. Gelukkig dat ie het nog deed op benzine.


Andretti Molletti

RE: Help Help alweer een ander probleem

vr jan 14, 2005 18:17

Je recambalifisatie filter???


Vertel eens wat voor motor wat voor merk en type gas installatie en vertle de onderhoudshistorie eens...vertel de condities waaronder het gebeurt en ik geef jouw een diagnose...

Hij doet t niet meer vind ik wat kort door de bocht...

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

Re: RE: Help Help alweer een ander probleem

vr jan 14, 2005 19:06

Je recambalifisatie filter???

:blue_confused: :blue_confused:

Backfire gehad??
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Andretti Molletti

RE: Help Help alweer een ander probleem

vr jan 14, 2005 20:00

:jumping:

Het is een injectoruitschakelrelais wat blijft hangen maar dat vertel ik nog niet ;)

Dyon

RE: Help Help alweer een ander probleem

za jan 15, 2005 23:12

Hallo ik heb eindelijk net even de tijd gehad om naar me motor te kijken het enige wat ik kan zien is dat door de knallen me hele filterhuis is ontploft de 4 schroefen waar die mee vast zit daar is het gewoon gescheurd en meteen vanaf het filterhuis heb je een aansluiting daar is ie ook los gekomen vanaf daar gaat er een dikke slang naar het motor blok die vast zit met een grote slange klem daar is ie ook vanaf gekomen door de knal. Ik weet niet wat de oorzaak kan zijn waardoor dit gebeurd is en als ik dat weer gemaakt heb of dan ook het probleem op gelost zal zijn. Heeft iemand een idee ik weet dus niet wat voor gas instalatie erin zit wel dat het gaat om normale lpg en geen g3.

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Help Help alweer een ander probleem

zo jan 16, 2005 03:18

Vertel eens wat voor motor wat voor merk en type gas installatie en vertle de onderhoudshistorie eens...vertel de condities waaronder het gebeurt en ik geef jouw een diagnose...Hij doet t niet meer vind ik wat kort door de bocht...
Als je dit bovenstaande nog een keertje leest en daarop juist antwoord heb je misschien sneller een antwoord op je probleem....

Dyon

RE: Help Help alweer een ander probleem

zo jan 16, 2005 09:38

Hallo Sudregister het betreft een boxor motor 1.6 ie uit 1996 het is begonnen nadat ik veel testen heb gedaan ivm de vin die niet meer wou aanslaan en me temperatuur meter het niet meer deed. k heb toen met draaiande motor meerdere zekeringen en relais bij de motor ruimte eruit gehaald bij sommige handelingen ging dan de motor uit of je hoorde enkel iets gaan klikken. Nadat ik dat allemaal had gedaan en later me auto wou wegzetten knalde die als een enorme bom en stotterde ie ernorm. Eenmaal over op benzine geschakeld reed ie weer en later ook weer op gas. Ik heb toen de auto geparkeerd en de volgende morgen dat ik weer wegreed was daar het zelfde probleem 3x harde knallen maar daarna reed ie wel weer maar niet erg lekker als je op de snelweg reed dan kon je niet harder als 120 km per uur en er zat dan ook niet veel power meer in. Na ongeveer 50 km deed ie het helemaal niet meer op gas als je hem dan over schakelde dan liep ie heel even een paar seconde en dan ging de motor uit. Verder op benzine rijd ie wel perfect. Kan het zijn dat er en ophoping van gas of zo iets is geweest daardat ik met de zekeringen en relais ben bezig geweest en omdat ik gisteren dus zag dat me filterhuis helemaal open gesprongen is. Het type gas instalatie weet ik nu niet maar probeer daar vanmiddag wel even achter te komen. En de onderhouds History die weet ik dus niet ik heb de auto begin december gekocht met 207000km op de teller en heb er nu 211500 opzitten. Wat raad je me aan om te doen en wat kan het eventueel wezen kan het zo zijn dat als ik de filterhuis gemaakt heb en de slang die daar aanzit weer op de motor zet het probleem weer is verholpen of zal die weer gaan knallen en me filterhuis weergaan ontploffen. Zie mischien ook me vraag over me temperatuur loopt niet meer op.

Groetjes

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Help Help alweer een ander probleem

zo jan 16, 2005 09:41

ik weet wel wat je probleem is: je hebt backfire gehad......

ander luchtfilterhuis vd sloop erop. slangen vervangen en hopen dat het weer goed loopt.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Help Help alweer een ander probleem

zo jan 16, 2005 12:02

Wat raad je me aan om te doen en wat kan het eventueel wezen kan het zo zijn dat als ik de filterhuis gemaakt heb en de slang die daar aanzit weer op de motor zet het probleem weer is verholpen of zal die weer gaan knallen en me filterhuis weergaan ontploffen.
Ik raad je aan om naar Dré te luisteren, het ziet er inderdaad naar uit dat je een backfire hebt gehad maar verder gaat mijn technische kennis ook niet...

Dyon

RE: Help Help alweer een ander probleem

zo jan 16, 2005 16:14

Oke ik had de filterhuis weer goed gemonteerd met de middelen die ik had dacht ook even dat dat het wel zou wezen hij draaiden meteen weer op LPG mooi stationair maar toen ik eenmaal gas gaf lag me filterhuis drie straten verder wat een klap gaf dat. Het gaat gepaard met knallen en rook dacht ook even dat ie het beter deed zonder filter maar zodra ik stil sta en weer gas geef dan begint ie te knallen. rijd je verder dan doet ie het gewoon. Het lijkt erop dat het alleen bij stilstaand wegrijden is. Waar kan ik het gasfilter eventueel vinden. Heeft iemand documentatie een vraagbraak ervoor? Ik hoor het graag weet iemand een goede beun de haas in de omgeving Almere.

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: Help Help alweer een ander probleem

zo jan 16, 2005 16:22

Wij hebben ooit een backfirende 33 op gas gehad, wat daar aan moest gebeuren was geen pretje, gelukkig was het een lease auto maar het koste een flinke bom duiten, ik weet niet wat er allemaal aan gedaan was, aangezien ik toen 6 was ofzo
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Andretti Molletti

RE: Help Help alweer een ander probleem

zo jan 16, 2005 18:33

Dat je backfire had lijkt me vrij duidelijk, maar ik ben benieuwd naar je merk gas installatie, anders wordt het diagnose roepen op afstand wel errug moeilijk :roll:

iig...bougies er uit trekken controleren en de de ontsteking schoon maken en goed kijken of er een bobine gescheurd is... Let ook op de elektrode afstand van je bougies!! Liever te klein dan te groot met LPG :!:

Dyon

RE: Help Help alweer een ander probleem

zo jan 16, 2005 21:03

Hoe kan je er achterkomen war voor gas instalatie je hebt ik kan enkel in de papieren vinden dat het om een ams of lpi moet gaan.

Andretti Molletti

RE: Help Help alweer een ander probleem

zo jan 16, 2005 21:24

AMS=Necam... LPi= Vialle...

Kijk voor de gein eens op de tank?
Anders zit er ergens een verdamper onder de kap...

Terug naar “Algemene Technische vragen”