Pagina 1 van 1

alfa 33 remkrachtverdeler achter

Geplaatst: wo mar 21, 2012 12:49
door kj gtv6
hoe kan ik de remkrachtverdeler bovenop de achteras weer gangbaar maken ??

handrem heb ik al afgesteld en week maar 4% af van elkaar.
alleen vandaag met de apk bleek op remdruk een verschil van + 30%

nu heb ik een vermoeden dat de remkrachtverdeler wat vastzit en dus gangbaar moet worden gemaakt.
een bekend 33 probleem waar ik de oplossing niet van weet.

RE: alfa 33 remkrachtverdeler achter

Geplaatst: wo mar 21, 2012 14:00
door wim V8
Handrem mag volgens mij 100% hebben(letop! ben geen apk gast!)
Verschil bedoel je denk ik achteras links en rechts? 30%
dat is niet de schuld van de verdeler, die geeft alleen maar meer remdruk naar
de achteras als je meer inveert door veel bagage achterin.(of verlagen :wink: )
Verschil l/r kan komen door natte voering(ik heb t over trommelremmen)=lekke remcilinder.
Als t oud spul is en je wilt nog een tijdje rijden gewoon schoenen en cilinders achter vervangen.
En handremkabels even nakijken.

RE: alfa 33 remkrachtverdeler achter

Geplaatst: wo mar 21, 2012 14:03
door alfaqv75
dat is idd een lekke remcilinder zo te horen :wink:

RE: alfa 33 remkrachtverdeler achter

Geplaatst: wo mar 21, 2012 18:52
door KAS
Is de handremhevel wel gangbaar? Als die vastzit ( zwaar gaat ) kan er ook remverschil optreden. Vastzittende cilinder uiteraard ook.
Vastzittende remverdeler levert fluctuaties op in de remwerkng. De ene keer 400 nm, de andere keer 800 nm bijv. Of helemaal geen remwerking.

RE: alfa 33 remkrachtverdeler achter

Geplaatst: wo mar 21, 2012 21:05
door Speeder
Bovenstaande antwoorden sluit ik me bij aan.

Mocht het toch in de remkrachtverdeler zitten, dan heb ik nog een exemplaar liggen dat 8 maanden onder mijn ex-33 gemonteerd heeft gezeten. Eventueel te versturen via DHL-express of selektvracht, niet meer via PostNL. ;-)

Afbeelding

RE: alfa 33 remkrachtverdeler achter

Geplaatst: wo mar 21, 2012 23:20
door Alessandro
Ofschoon mijn eerste gedachte ook uit zal gaan naar een remcilinder (van degene met de minste remdruk zal waarschijnlijk één van de twee zuigertjes vastzitten), kan het ook wel degelijk aan de remdrukbegrenzer liggen, want die werkt ook per kant apart. Er zitten twee staafjes in, welke ieder één remcircuit bedienen. Daar zou er natuurlijk ook maar eentje van vast kunnen zitten.

De remdrukbegrenzer werkt wel degelijk onder alle omstandigheden, ook bij een niet verlaagde auto en ook bij niet duiken van de koets. Als er maar hard genoeg geremd wordt.

Zoe ziet het spul eruit, als je het weer gangbaar wil maken:

Afbeelding

Afbeelding

RE: alfa 33 remkrachtverdeler achter

Geplaatst: vr mar 23, 2012 11:32
door kj gtv6
heb de remtrommels verwijderd.

nu blijkt het dat de cilinders in beide trommels niet heel soepel lopen.
heb ze met de hand bewogen en zijn nu wee soepel.

hoop dat ie hiermee door de apk komt.
anders moeten we de cilinders vervangen, we zullen zien

in ieder geval bedankt voor de reactie

Re: RE: alfa 33 remkrachtverdeler achter

Geplaatst: vr mar 23, 2012 11:39
door Speeder
heb de remtrommels verwijderd.

nu blijkt het dat de cilinders in beide trommels niet heel soepel lopen.
heb ze met de hand bewogen en zijn nu wee soepel.

hoop dat ie hiermee door de apk komt.
anders moeten we de cilinders vervangen, we zullen zien

in ieder geval bedankt voor de reactie
Ik ben benieuwd! Als de remmerij achter goed schoon gemaakt is en de punten opnieuw zijn ingevet scheelt het vaak al een hoop. Twee remcilindertjes kosten je ook de kop niet natuurlijk ;-)

Re: RE: alfa 33 remkrachtverdeler achter

Geplaatst: vr mar 23, 2012 11:41
door kj gtv6
heb de remtrommels verwijderd.

nu blijkt het dat de cilinders in beide trommels niet heel soepel lopen.
heb ze met de hand bewogen en zijn nu wee soepel.

hoop dat ie hiermee door de apk komt.
anders moeten we de cilinders vervangen, we zullen zien

in ieder geval bedankt voor de reactie
Ik ben benieuwd! Als de remmerij achter goed schoon gemaakt is en de punten opnieuw zijn ingevet scheelt het vaak al een hoop. Twee remcilindertjes kosten je ook de kop niet natuurlijk ;-)
volgens mij 30 euries per stuk

eerst maar eens goed invetten

Re: RE: alfa 33 remkrachtverdeler achter

Geplaatst: vr mar 23, 2012 13:15
door Speeder
heb de remtrommels verwijderd.

nu blijkt het dat de cilinders in beide trommels niet heel soepel lopen.
heb ze met de hand bewogen en zijn nu wee soepel.

hoop dat ie hiermee door de apk komt.
anders moeten we de cilinders vervangen, we zullen zien

in ieder geval bedankt voor de reactie
Ik ben benieuwd! Als de remmerij achter goed schoon gemaakt is en de punten opnieuw zijn ingevet scheelt het vaak al een hoop. Twee remcilindertjes kosten je ook de kop niet natuurlijk ;-)
volgens mij 30 euries per stuk

eerst maar eens goed invetten
Hier EUR 20 per stuk... maar inderdaad: eerst maar eens proberen ;-)

RE: alfa 33 remkrachtverdeler achter

Geplaatst: vr mar 23, 2012 17:45
door Alessandro
Nog steeds aan de dure kant..... voor minder dan 10 euro p.s. INCLUSIEF verzenden kan makkelijk. ;)

Bijvoorbeeld: http://www.ebay.nl/itm/ALFA-33-REAR-BRA ... 3a6656f48e

Maar schoon en gangbaar maken kan ook natuurlijk. Als je even de moeite neemt om de boel te ontroesten en er goede rubbetrjes in te plaatsen (indien de huidige te hard zijn geworden), heb je er veel langer plezier van......

RE: alfa 33 remkrachtverdeler achter

Geplaatst: di apr 03, 2012 19:25
door kj gtv6
de 33 heeft de apk gehaald :D :D

alles ontroest en gespoten.
daarna weer de zuigers gangbaar gemaakt en het spul lekker ingevet.

zuigertje links bleek iets vast te zitten.

voor volgend jaar wel een nieuw setje schoenen onder moeten.

nog bedankt voor de reacties

Re: RE: alfa 33 remkrachtverdeler achter

Geplaatst: di apr 03, 2012 19:52
door Speeder
de 33 heeft de apk gehaald :D :D

alles ontroest en gespoten.
daarna weer de zuigers gangbaar gemaakt en het spul lekker ingevet.

zuigertje links bleek iets vast te zitten.

voor volgend jaar wel een nieuw setje schoenen onder moeten.

nog bedankt voor de reacties
Ik was er al benieuwd naar ;-) Maaruh, goed gedaan! Het hoeft niet altijd veel geld te kosten zie je maar. Wat me tegen staat is dat veel garages tegenwoordig alleen nog maar gewend zijn om te 'vervangen'. Met de huidige uurlonen kan reviseren vaak al niet eens meer uit, doodzonde vind ik dat..