Gebruikersavatar
Roske
Newbie
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo jun 26, 2011 15:56
Locatie: Roosendaal

Klink achterportier 156 SW doet 't niet

do feb 09, 2012 22:29

SInds vorige week doet de klink van 't linker achterportier van m'n bella 't niet meer. :(

Van 't weekend al even de klink voor een groot gedeelte losgehaald en het deurpaneel gedemonteerd, maar ik kreeg de klink niet helemaal los. Zo te zien zit het geheel ook vast aan de raamgeleider binnenin de deur (?)

Ik kon wel zien dat aan de kunststof klink aan de binnenzijde van de deur een uitstulping zit, die je tegen een metalen pen aandrukt als je de klink bediend. Er zit nu echter circa een centimeter speling tussen dit stangetje en de uitstulping, waardoor ik de indruk heb dat het stangetje net niet ver genoeg opzij gedrukt wordt en het slot dus niet ontgrendelt.

Na een half uur in de kou staan buiten heb ik de boel maar weer in elkaar gezet, omdat mijn vingers dreigden vast te vriezen aan de deur en mijn voeten aan de grond :lol:

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Kan het stangetje wellicht een beetje verbogen zijn? (met deze kou misschien slot vastgevroren --> hendel te hard bediend --> stangetje krom??)

Hoor 't graag als iemand me verder kan helpen :D

Grts
Martijn
Before:

33 QV (1991)
145 1.7 16V (1995)
145 1.6 Boxer (1995) & Suzuki VX800

Now:

156 SW 2.0 TS (2001) & Suzuki GSX-F 750

Terug naar “Algemene Technische vragen”