Gerrelt
Member
Member
Berichten: 147
Lid geworden op: do jul 21, 2005 14:37
Locatie: Twente
Contacteer: Website

Weber Marelli IAW diagnose software

zo jan 22, 2012 17:34

Hoi!

Een tijdje terug ontdekte ik een gratis (open source) programmaatje om het Weber Marelli injectie IAW systeem uit te lezen.
Dit systeem wordt door de Alfa 33 1.4 en de Alfa 145 1.4 en 1.6 gebruikt. Ook wordt dit door veel Fiat modellen gebruikt.

Je hebt hiervoor een OBD usb kabel nodig, met een extra kabel wat OBD omzet naar de 3 pins Alfa/Fiat ECU stekker.

Eerst werkte het programma niet goed met het systeem van de Alfa motoren. Alfa gebruikt IAW-8F, wat voor het programma
eigenlijk niet geschikt was.
Ik ben programmeur van beroep, dus ik heb zelf het programma (samen met de "eigenaar" van het programma) aangepast.
Omdat we niet de officiële beschrijving hadden van deze ECU hebben we de omschrijving van nieuwere ECU's gebruikt om te bepalen
hoe je tegen deze ECU moet praten. Hiervoor heb ik ook meerdere tests op mijn Alfa 33 1.4 motor gedaan.

En nu werkt het! Zie dit youtube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ig0mJcwcjdE
(Ja, mijn Alfa 33 lijkt verdacht veel op een kever.. :wink: , gewoon negeren...)

In het filmpje gebruik ik nog een wat oudere test-versie van het programma. Ik heb inmiddels ook de Nederlandse taal toegevoegd.
Voor het programma: http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/

Mocht je het ook willen gaan proberen, let dan wel op dat het IAW-8F gedeelte nog "experimenteel" is. Dus niet alle data vertrouwen die je ziet.
Laatst gewijzigd door Gerrelt op vr aug 24, 2012 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
homepage
_________________

Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 530
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:07
Locatie: prov.groningen

RE: Weber Marelli IAW diagnose software

wo jul 18, 2012 19:43

het youtube filmpje is afgeschermd...........