Jacco Groothuis
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: za jun 20, 2009 10:40
Locatie: Bornerbroek

Remblokken achterzijde vervangen GTV6

vr sep 16, 2011 10:52

Hallo allemaal!

Ik wil binnenkort de remblokken aan de achterzijde van mijn GTV6 vervangen. Heeft iemand tips? Weet iemand hoe dit het handigst gedaan kan worden? Moet de complete aandrijfas met remschijf verwijderd worden?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Remblokken achterzijde vervangen GTV6

vr sep 16, 2011 11:12

Aandrijfas en remschijven kunnen blijven zitten als je alleen remblokjes wil vervangen.
Tips,tsja,als je het liggend op straat(of in je garage) moet doen,zet een veiligheidsbril op ivm neervallende rommel.
En zorg dat je voldoende tijd hebt,het is nogal een K klus
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Jacco Groothuis
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: za jun 20, 2009 10:40
Locatie: Bornerbroek

RE: Remblokken achterzijde vervangen GTV6

vr sep 16, 2011 13:22

Ok, Thanks! Het kan gelukkig op een hefbrug gebeuren :D . Maar ik neem aan dat de remklauw er wel af moet? Het leek net of dan ook aandrijfas e.d. verwijderd moet worden.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Remblokken achterzijde vervangen GTV6

vr sep 16, 2011 16:22

Nee, dat kan allemaal blijven zitten. Zorg dat je het werkplaatshandboek er bij hebt als het je eerste keer is (er zijn genoeg bronnen om iets van te downloaden) en zorg ook dat je een spiegeltje hebt zodat je kunt zien wat je doet. De blokken moeten naar boven toe verwijderd worden, dus richting de onderkant van de kofferbakbodem. De geleidestiften van de emblokjes zitten geborgd met clipjes en als je er geen ervaring mee hebt is het misschien lastig om op de tast te doen, vandaar de spiegel! Wat je verder nodig hebt is een set voelermaatjes voor het correct afstellen van de remblokken t.o.v. de schijven, en dat is ook iets waar je de eerste keer rustig de tijd voor moet nemen. Van te voren ook alles goed inspuiten met WD40, en dan met name de borgmoeren van de buitenste remblokstelschroeven, is ook nooit weg.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1191
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

RE: Remblokken achterzijde vervangen GTV6

vr sep 16, 2011 16:46

Gewoon de tijd voor nemen en heel voorzichtig met de stelmechanismes heb er zo al 2 kapot gedraaid en dan moet je een andere klauw monteren.
http://alfa.alfaclub.nl/~alfa75/manuals ... brakes.pdf
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Terug naar “Algemene Technische vragen”