Pagina 1 van 9
Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: zo jun 26, 2011 17:37
door Alfa166GTA
Alfisten,
Op internet ben ik al menig keren een 147 en 156 GTA tegen gekomen met een compressor.
Ook op youtube staan filmpjes van mensen met zo'n compressor in hun GTA.
Beetje jammer dat menig figuur op youtube niet normaal kan rijden, maargoed.
Nu zit er in Londen een bedrijf, Autodelta en die levert hem... ruim 4400 Britse ponden... dure grap.
Voor dat geld bouwen ze hem wel in, maar weinig zin om daar heen te rijden en een paar dagen te blijven wachten.
Monteren kan ik zelf. (garagist)
Nu vraag ik me af,
Zit er in Nederland ook een bedrijf die deze Compressoren levert?
Ik weet geen merk en SAVALI heeft ook geen idee.
Iemand?
RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: zo jun 26, 2011 18:43
door frankalfa
Vroegah deed t toenmalige savali volgens mij de nederlandse vertegenwoordiging van autodelta uk?
Als ik me niet vergis was er destijds iemand hier op t forum die een compressorkit in een 159 heeft laten bouwen toen (* Mark Roffelsen wellicht?) Misschien eens een pbtje doen naar hem, want waar je nu terecht kunt, geen idee...
Grtz,fRank
RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: zo jun 26, 2011 19:47
door alfaqv75
met de tunnelrit reed er iemand met een 159 3.2 compressor
in duitsland kan je ook nog even kijken

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: zo jun 26, 2011 19:52
door giuliettaevo
Koop de set gewoon in Engeland zonder montage en laat hem opsturen, dan zal er vast wel iets van de prijs afgaan. Overigens kost zo'n compressor los al ietsvan 2000 euro...
De compressor is een Rotrex die ze gebruiken.
Leverde Novitec ook niet zoiets?

Re: RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: zo jun 26, 2011 20:39
door Alfa166GTA
Koop de set gewoon in Engeland zonder montage en laat hem opsturen, dan zal er vast wel iets van de prijs afgaan. Overigens kost zo'n compressor los al ietsvan 2000 euro...
De compressor is een Rotrex die ze gebruiken.
Leverde Novitec ook niet zoiets?

Kijk, hier kan ik wat mee.
Rotrex dus. Daar gaan we eens achteraan.
Probleem met de inbouw is dat er ook software nodig is om de boordcomputer aan te passen.
Die moet ik er dan wel bij zien te krijgen.
Maar voor 2000 euri's 120-150NM erbij (100pk) is echt niet duur.
Wel eerst ff motor reviseren en carbon pakkingen overal tussen ben ik bang voor...
Thnx voor de heads-up, ga ik mee verder.
Rolatorzzz
Re: RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: zo jun 26, 2011 20:50
door giuliettaevo
Maar voor 2000 euri's 120-150NM erbij (100pk) is echt niet duur.
Dat was de prijs voor enkel de compressor... Dan heb je nog geen steunen, poelies, riemspanner, buizen, grotere injectoren, aangepast management etc. Dat bedrag verdubbel je heel makkelijk.

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: zo jun 26, 2011 21:13
door Brul(tm)
Stond recent een setje voor de
GTV6/75/SZ op Ebay.
Niet verkocht.
Groetjes,
Marc
Re: RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: ma jun 27, 2011 08:58
door Huib
Probleem met de inbouw is dat er ook software nodig is om de boordcomputer aan te passen.
Software voor dit soort projecten is maatwerk. Dus Stephan Lenior bellen:
www.squadra-tuning.com
RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: ma jun 27, 2011 23:47
door alfa164superwebmaster
Ik zou er niet aan beginnen als je 166 je daily driver is. Zo niet, dan is het wel een leuk project.
Als het echt een groot success zou zijn om de alfa 24v blokken met drukvulling te voorzien, zouden er m.i. wel meer zijn.
Zo vaak zie je ze helaas niet te koop, en al helemaal niet met hoge kilometerstanden.
Daarnaast is de aandrijflijn van de 166 niet echt (echt niet) geschikt voor 250+ pk. Met Q2 verleg je die grens ietsje omhoog, maar niet veel.
cheers
Re: RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: do jun 30, 2011 00:14
door Alfa166GTA
Ik zou er niet aan beginnen als je 166 je daily driver is. Zo niet, dan is het wel een leuk project.
Als het echt een groot success zou zijn om de alfa 24v blokken met drukvulling te voorzien, zouden er m.i. wel meer zijn.
Zo vaak zie je ze helaas niet te koop, en al helemaal niet met hoge kilometerstanden.
Daarnaast is de aandrijflijn van de 166 niet echt (echt niet) geschikt voor 250+ pk. Met Q2 verleg je die grens ietsje omhoog, maar niet veel.
cheers
Als dit zo is, leg mij dan de 166 3,5 V6 Savali 300+ pk eens uit???
Voilgens mij gaat dit bij de 166 net zo goed als bij de 156.
Ok iets langer, dus breekt sneller uit, maar dat is op te vangen... lijkt mij...
En de 166 is geen daily driver... maybe 4000km per jaar ofzo.
RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: do jun 30, 2011 08:25
door alfaqv75
Re: RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: do jun 30, 2011 15:08
door alfa164superwebmaster
Als dit zo is, leg mij dan de 166 3,5 V6 Savali 300+ pk eens uit???
Voilgens mij gaat dit bij de 166 net zo goed als bij de 156.
Ok iets langer, dus breekt sneller uit, maar dat is op te vangen... lijkt mij...
En de 166 is geen daily driver... maybe 4000km per jaar ofzo.
Uitleg van de 166 3,5 savali met 300+ pk is simpel: die bestaat niet.
Max vermogen van een 3.5 24v is zo tussen 270 en 280 pk.
Met een 3,7 (gta krukas icm 101mm zuigers) kom je uit op een 300 pk.
Maar goed, je mag best eens een rondje komen sturen in mijn 156 GTA, het vermogen is voor die auto icm voorwielaandrijving echt wel de max.
Tuurlijk is het heel leuk als je met een bak extra vermogen je voorbanden nog sneller kunt oproken, maar of je er echt iets aan hebt?
Daarnaast gaat de betrouwbaarheid van die motoren er best hard op achteruit. Zoek maar eens een dergelijke auto waarvan de motor 150.000 km gedraaid heeft zonder revisie.
Als je het echt wilt, kun je het natuurlijk doen, als je er maar genoeg geld in stopt komt het vanzelf wel goed, maar ik denk dat je het veel beter kunt steken in een auto waarvan het onderstel geschikt is voor 300+ pk's
Dan kom je toch gauw uit op een wagen met achterwiel of beter nog 4wiel aandrijving.
groet
Michel
Re: RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: do jun 30, 2011 17:22
door Alfa Nord
Als dit zo is, leg mij dan de 166 3,5 V6 Savali 300+ pk eens uit???
Voilgens mij gaat dit bij de 166 net zo goed als bij de 156.
Ok iets langer, dus breekt sneller uit, maar dat is op te vangen... lijkt mij...
En de 166 is geen daily driver... maybe 4000km per jaar ofzo.
Uitleg van de 166 3,5 savali met 300+ pk is simpel: die bestaat niet.
Max vermogen van een 3.5 24v is zo tussen 270 en 280 pk.
Met een 3,7 (gta krukas icm 101mm zuigers) kom je uit op een 300 pk.
Maar goed, je mag best eens een rondje komen sturen in mijn 156 GTA, het vermogen is voor die auto icm voorwielaandrijving echt wel de max.
Tuurlijk is het heel leuk als je met een bak extra vermogen je voorbanden nog sneller kunt oproken, maar of je er echt iets aan hebt?
Daarnaast gaat de betrouwbaarheid van die motoren er best hard op achteruit. Zoek maar eens een dergelijke auto waarvan de motor 150.000 km gedraaid heeft zonder revisie.
Als je het echt wilt, kun je het natuurlijk doen, als je er maar genoeg geld in stopt komt het vanzelf wel goed, maar ik denk dat je het veel beter kunt steken in een auto waarvan het onderstel geschikt is voor 300+ pk's
Dan kom je toch gauw uit op een wagen met achterwiel of beter nog 4wiel aandrijving.
groet
Michel
Eindelijk iemand die het snapt

RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: do jun 30, 2011 17:30
door Tjerry
Als ik mag kiezen tussen een heftige compressor motor of een snel onderstel van bv
Intrax zou ik het wel weten.
Een heftig onderstel doe je VEEL meer mee op de weg en geeft VEEL meer rijplezier
Tjerry
RE: Kompressor inbouwen GTA in Nederland
Geplaatst: do jun 30, 2011 20:17
door alfaqv75
om even tegengas te geven:
http://fliiby.com/file/377182/mi4nq54n4l.html
(3.7 ipv compressor, maar wel 328HP en op het circuit)
sneller dan een M3 op het circuit
gaat dus NIET helemaal op wat jullie hierboven zeggen!