Pagina 1 van 1
156 V6 vraagjes
Geplaatst: ma jun 06, 2011 01:08
door Kosta
Ik heb sinds kort een 156 v6 . 160.000 km gelopen, prima onderhouden . Ik heb er een aantal vraagjes over.
Watertemp. zo rond de 70 graden. Is dit een normale waarde ?
Komt wat moeilijk uit 5e en 6e versnelling , is dit normaal of is er wat aan te doen?
Toerenteller trilt iets en gaat wat schokkend omhoog bij accelereren .
Koppeling grijpt hoog aan , geen slip verder .
Voor de rest was het genieten, gisteren teruggekomen van een weekendje Texel .
RE: 156 V6 vraagjes
Geplaatst: ma jun 06, 2011 06:17
door ravado
die temp. lijkt mij te laag.
Koppelingsaangrijppunt heeft waarschijnlijk met een versleten koppelingsplaat te maken of de hulpkoppeling of hoofdkoppeling kan niet meer voldoende slag maken.
Vwb toerenteller zou ik de aansluitingen op de cockpit goed schoonmaken en evt. en drupje olie.
RE: 156 V6 vraagjes
Geplaatst: ma jun 06, 2011 20:57
door GT 75V6
Thermostaat vervangen! Is niet duur (onderdelen bestellen bij Tuynder) en makkelijk zelf te doen.

Re: RE: 156 V6 vraagjes
Geplaatst: ma jun 06, 2011 21:12
door Hans33sw
die temp. lijkt mij te laag.
Koppelingsaangrijppunt heeft waarschijnlijk met een versleten koppelingsplaat te maken of de hulpkoppeling of hoofdkoppeling kan niet meer voldoende slag maken.
Vwb toerenteller zou ik de aansluitingen op de cockpit goed schoonmaken en evt. en drupje olie.
Als hij niet slipt, maar wel hoog aangrijpt is het eerder de drukgroep...
Als je toch aan de gang gaat vervang je toch de hele janboel, maar wou toch even zout op deze slak leggen

Re: 156 V6 vraagjes
Geplaatst: ma jun 06, 2011 21:22
door frankalfa
Ik heb sinds kort een 156 v6 ...........
Degene die ik denk dat t is?
Grtz,fRank
RE: 156 V6 vraagjes
Geplaatst: ma jun 06, 2011 22:43
door Kosta
Haha, nee, die heeft een vriend van Marco overgenomen dus een soort in de kring . Ik heb een 'gewone' 2.5 .
Re: RE: 156 V6 vraagjes
Geplaatst: ma jun 06, 2011 22:44
door Kosta
die temp. lijkt mij te laag.
Koppelingsaangrijppunt heeft waarschijnlijk met een versleten koppelingsplaat te maken of de hulpkoppeling of hoofdkoppeling kan niet meer voldoende slag maken.
Vwb toerenteller zou ik de aansluitingen op de cockpit goed schoonmaken en evt. en drupje olie.
Als hij niet slipt, maar wel hoog aangrijpt is het eerder de drukgroep...
Als je toch aan de gang gaat vervang je toch de hele janboel, maar wou toch even zout op deze slak leggen

Nee, als ik ga vervangen dan heel het setje inderdaad.
Vanochtend een afspraak gemaakt bij de spuiter om het dak te spuiten . Een vriendelijk persoon heeft er een tijdje terug met grote letters 'K.U.T CAR' ingekrast met een sleutel oid .

RE: 156 V6 vraagjes
Geplaatst: za jun 11, 2011 21:28
door Kosta
Vandaag water temperatuur toch zo rond de 80 graden .
Re: RE: 156 V6 vraagjes
Geplaatst: zo jun 12, 2011 10:45
door WhizzMan
Vandaag water temperatuur toch zo rond de 80 graden .
Als het zo hard schommelt, lijkt het me dat je thermostaat niet helemaal meer dicht wil. Ik zou een nieuwe plaatsen.
RE: 156 V6 vraagjes
Geplaatst: wo jun 15, 2011 23:09
door Alfa33
Die meters zijn niet zo heel nauwkeurig, als die net boven de 70 komt zou het best nog wel eens goed kunnen zijn. Dat ie makkelijk doorloopt naar de 90 is in dit jaargetijde ook heel normaal.
In de winter komt de mijne ook net boven de 70 graden (behalve in de file en stad dan), heb het water op dat moment eens met een thermometer nagemeten en was gewoon ruim 80 graden in het bakje.
De thermostaten van een v6 gaan lang niet zo vaak stuk als van een TS.
Tis wel 1 van de weinige onderdelen die wel makkelijk te vervangen zijn aan een v6 in een 156.
Als de koppeling heel hoog aangrijpt, kan je de hoofdkoppeling uitsluiten, die was bij mij bijna stuk en daardoor moest ik af en toe het koppelingspedaal omhoog trekken om te kunnen ontkoppelen.
succes
RE: 156 V6 vraagjes
Geplaatst: di aug 02, 2011 14:26
door Bou79
In mijn ervaring schommelt de temperatuur ook behoorlijk met t weer. Bij constante snelheid meestal zo rond de 75C, maar in de winter terug richting 70 en bij warm weer over de 80 heen. Zolang ie ruim tussen de 70 en 90 blijft lijkt t me geen probleem...
RE: 156 V6 vraagjes
Geplaatst: di aug 02, 2011 16:06
door Tjerry
Hang even de diagnosecomputer eraan. Kan je de temp vergelijken. Kan je meteen de luchtmassameter controleren. Als die aan het sterven is heb je ook weinig fut in de V6.
Tjerry