Gebruikersavatar
Rik146
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 11, 2005 19:22

KM teller 146 werkt niet meer.

di jan 11, 2005 19:39

Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zo lang Alfa bezitter, ik heb m'n 146 1.8 nu zo'n maand en hij rijdt heeerlijk :lol: . Nu heb ik echter een probleempje.

M'n km teller en snelheidsmeter doen opeens niks meer namelijk. De toerenteller, brandstofmeter en de verlichting doen het wel nog. Wat zou dit kunnen zijn?

Zelf denk ik aan:
- er is ergens een lekstroompje
- de tellerklok zelf is kapot

(domme vraag tussendoor: heeft deze auto eigenlijk een analoge km teller, met een kabel eraan? Of is het puur een digitaal klokkie?)

Achtergrondinformatie:
1. Ik heb wel al een aantal malen gehad dat de snelheidsmeter, toerenteller en brandstofmeter helemaal naar rechts knalden, dan weer naar nul en daarna deden ze het meteen weer. Na dit grapje stond de dagteller altijd weer op 0.

2. Laatst heb ik de achterbank naar voren gedaan en dus ook het zitvlak omhoog geklapt. Daaronder lagen een heel aantal kabels, ik denk van de gasinstallatie, of legt Alfa daar altijd kabels neer?

Wat denken jullie?!

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten,

Rik
146 1.8 LPGi 2000

Gebruikersavatar
Rik146
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 11, 2005 19:22

RE: KM teller 146 werkt niet meer.

wo jan 12, 2005 15:36

Hmmzzz... is dit zo'n moeilijke kwestie? :shock: Of word(t) (R)ik hier gewoon genegeerd? :?

C'mon dudes, jullie weten toch vast wel iets.... :wink:
146 1.8 LPGi 2000

Marco B

Re: RE: KM teller 146 werkt niet meer.

do jan 13, 2005 10:58

Hmmzzz... is dit zo'n moeilijke kwestie? :shock: Of word(t) (R)ik hier gewoon genegeerd? :?

C'mon dudes, jullie weten toch vast wel iets.... :wink:
Hey Rik,

Ik denk niet dat je genegeerd wordt maar dat mensen gewoon geen antwoord hierop weten.
Ik heb nog nooit last gehad (ff afkloppen) van mijn kilometerteller.

De kabels die onder de achterbank lopen heb ik ook en ik heb geen lpg-installatie, dus das normaal :wink: Verder kan ik helaas ook niet helpen. Bel es een dealer op, die weet vast wel een mogelijke oorzaak.

Succes!

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: KM teller 146 werkt niet meer.

do jan 13, 2005 11:04

Bij een 33 durft de sensor in de bak al eens stukgaan. (makkelijk zelf te vervangen) Weet echter niet hoe de KM teller bij een 146 werkt.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

alfa_crazy

RE: KM teller 146 werkt niet meer.

do jan 20, 2005 23:55

hetzelfde heb ik ook met mijn 33 gehad......begon nadat de teller zo ongveer bij de top van de teller ook te stinken.....zoja dan moet je een nieuwe km teller kopen of van de sloop halen ....was dus ook mijn probleem een paar keer volledig overslaan en naar een paar dagen bleef die dood in de hoek liggen....."nieuwe" teller erin en ik heb nu nergens last van .... maar dit is dus het enigsate wat ik jou hier over kan vertellen maar het is in ieder geval iets......misschien dat je er iets aan heb,.


Terug naar “Algemene Technische vragen”