Pagina 1 van 1

Vliegwiel

Geplaatst: di dec 07, 2010 11:47
door Maudje
Beste heren,
Wie weet raad.
Ik krijg met geen mogelijkheid de moeren van mijn vliegwiel los.
Met een slagmoersleutel ook al niet :?: .
En hij moet eraf keerring is lek.
:evil: :evil:

RE: Vliegwiel

Geplaatst: di dec 07, 2010 12:06
door ravado
met een lange pijp (een meter of langer) op een groot wringijzer moet het vast wel lukken. Zorg dat je het vliegwiel goed blokkeert.

Re: RE: Vliegwiel

Geplaatst: di dec 07, 2010 12:35
door Rainier155
met een lange pijp (een meter of langer) op een groot wringijzer moet het vast wel lukken. Zorg dat je het vliegwiel goed blokkeert.
Wat hij zegt. :)

Ik heb ook een keer een vliegwiel losgekregen mbv stuk pijp en door het vastzetten van vliegwiel dmv spanbanden. Niet ideaal maar het werkte wel. :roll:

RE: Vliegwiel

Geplaatst: di dec 07, 2010 16:01
door Maudje
Ga dat vanavond proberen. Me even in het zweet werken. Wat een t@%$#&*( bouten.
Dank je wel heren.

RE: Vliegwiel

Geplaatst: di dec 07, 2010 19:15
door giuliettaevo
Als je de bougies eruit draait en de cilinders met dun touw vult kun de motor ook goed blokkeren. :wink:

Re: RE: Vliegwiel

Geplaatst: di dec 07, 2010 20:04
door Sergio
Als je de bougies eruit draait en de cilinders met dun touw vult kun de motor ook goed blokkeren. :wink:
Hey, handig!

RE: Vliegwiel

Geplaatst: di dec 07, 2010 21:02
door Maudje
Handige tip inderdaad, maar heb het blok helemaal uit elkaar liggen Kop los en zuigers en drijfstangen eruit. dus touw gaat niet meer lukken opdit moment .
Eerst maar eens monteren en dan touw proberen. Had vroeger toch bij de padvinderij moeten gaan.
thanks

RE: Vliegwiel

Geplaatst: wo dec 08, 2010 07:54
door berlinista
leen even ergens een hele behoorlijke slagmoersleutel. Dat MOET kunnen met een goede luchtsleutel.....

Re: RE: Vliegwiel

Geplaatst: wo dec 08, 2010 10:53
door WhizzMan
Als je de bougies eruit draait en de cilinders met dun touw vult kun de motor ook goed blokkeren. :wink:
Pas wel op dat je dat alleen bij de werkslag en niet bij de spoelslag doet. Anders druk je misschien je kleppen krom. Ja, ze horen dicht te zitten als de zuiger helemaal boven is, maar 20 graden er voor of er na zitten ze dat vaak niet. Met genoeg touw er in, kan je maar zo bij 30-40 graden al druk op de kleppen zetten.

Re: RE: Vliegwiel

Geplaatst: wo dec 08, 2010 12:42
door don515jz
Als je de bougies eruit draait en de cilinders met dun touw vult kun de motor ook goed blokkeren. :wink:
Pas wel op dat je dat alleen bij de werkslag en niet bij de spoelslag doet. Anders druk je misschien je kleppen krom. Ja, ze horen dicht te zitten als de zuiger helemaal boven is, maar 20 graden er voor of er na zitten ze dat vaak niet. Met genoeg touw er in, kan je maar zo bij 30-40 graden al druk op de kleppen zetten.
Dan demonteer je toch eerst de nokkenassen, dan hoef je daar ook niet meer over na te denken.

Re: RE: Vliegwiel

Geplaatst: wo dec 08, 2010 18:03
door WhizzMan
Als je de bougies eruit draait en de cilinders met dun touw vult kun de motor ook goed blokkeren. :wink:
Pas wel op dat je dat alleen bij de werkslag en niet bij de spoelslag doet. Anders druk je misschien je kleppen krom. Ja, ze horen dicht te zitten als de zuiger helemaal boven is, maar 20 graden er voor of er na zitten ze dat vaak niet. Met genoeg touw er in, kan je maar zo bij 30-40 graden al druk op de kleppen zetten.
Dan demonteer je toch eerst de nokkenassen, dan hoef je daar ook niet meer over na te denken.
Natuurlijk, dat werkt. Ik heb het puur als waarschuwing neergezet voor mensen die denken "effe snel wat touw door het bougiegat proppen en dan kan ik de krukas blokkeren", terwijl de rest van de motor nog in de auto hangt.