Gebruikersavatar
Maudje
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: di mar 09, 2010 20:40
Locatie: Assendelft
Contacteer: Website

verlagen stoelen 105

do okt 28, 2010 08:35

Heren , Ik heb mijn juul nuova uit elkaar liggen en heb gelijk maar het idee aangepakt om de stoelen te verlagen. Heb namelijk niet de afmetingen van een gemiddelde italiaan en zit dus met mijn kop tegen het dak aan. Heeft iemand ervaring met het verlagen van stoelen zodat er iets meer hoofdruimte ontstaat.
Het alfisten virus heeft weer toe geslagen en ben weer in het bezit van een Giulia.Super Nuova 1976
166 3.0sportronic
Had sprint 1.5
Sud 1.3
GTV 2.0
Alfetta 1.8

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: verlagen stoelen 105

do okt 28, 2010 10:35

Gezien het feit dat je rugleuning dan ook wel te kort zal zijn zou ik twee problemen in één keer oplossen door een setje period-correcte kuipstoeltjes te plaatsen.
Dirk - Giulia2000TS

juulke
Member
Member
Berichten: 235
Lid geworden op: wo mar 23, 2005 21:35
Locatie: Way down south

RE: verlagen stoelen 105

do okt 28, 2010 21:40

Sommige racers hebben de vloer "dieper"gemaakt om het zwaartepunt lager te krijgen.
Kun je natuurlijk ook doen om je stoel lager te zetten
Wel behoorlijk rigoreus natuurlijk.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4363
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: verlagen stoelen 105

do okt 28, 2010 21:41

Bij mijn bertone heb ik de hele originele stoelbevestiging van de bodem geboord en de stoelrails veel lager "rechtstreeks" op de bodem gemonteerd.
Wel degelijk uit gevoerd vanzelfsprekend.
In de de bertone zitten ook period kuipstoeltjes. Komen bij Imparts uit Arnhem vandaan
Bij m'n vaders berlina hebben we de frame's van de originele stoelen aan de achterkant aangepast om de boel aan de achterkant omlaag te krijgen.
Loopt nu wel met de rugleuning verstelling tegen de gordeloprol automaat aan met de stoel in de achterste stand. Dus gordel moet nog stukje verplaatst worden.
Met giulia's heb ik geen ervaring. Maar soortgelijk oplossingen moet mogelijk zijn lijkt me. De moeite waard om aandacht aan te besteden. Lekker kunnen zitten in je auto is toch wel erg essentieel. Ben trouwens zelf 1.98 en zit als een vorst in de bertone.
Denk trouwens ook eens aan een stuurnaafverlenger van een cm of 6. Dat is ook erg prettig als je geen italiaans postuur hebt.
Groeten,
DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”