Alfisten,
We zijn bezig voor mijn broer om de zwarte 75, ooit een 1800 geweest, om te bouwen naar een 2.0 ts.
Alles is aangesloten,
- Kabelboom binnenin van een 2.0 ts van '89, met de alfacontrol unit met nog de groene stekkers en de vierkante zwarte doos die boven het dashboardlaadje zit.
- Kabelboom in de motorruimte rechtse kant van dezelfde 75 als de kabelboom achter het dash.
- Kabelboom in de motorruimte linkse kant ""
- Extra relais ingebouwd uit de oude 75 2.0 ts, wat al ingebouwd was,
OPGELET; de zwarte kabel die normaal naar de startmotor loopt, gaat nu naar het relais, dat is aansluiting 1 van 4
2 van 4 massa naar carrosserie boven koplamp
3 van 4 naar + rechts net boven het luchtfilter waar ook de + van de startmotor aankomt.
4 van 4 terug naar de startmotor (zwart), waarschijnlijk een massa ??
foto , komt eraan
Vermijd ik het relais en doe zoals het orgineel zit, de zwarte kabel met de stekker op de startmotor aansluit en ik sluit de accu aan, dan tikt de startmotor, zonder dat het contact om staat.
Dat begrijp ik dus niet, .. dat relais is dus later ingebouwd en daardoor ben ik even in de war, wat doet het nu niet, waarom de motor niet rond gaat.
De brandstofpomp draait als het contact aan staat. Benzine halve tank,.. opvoerpomp werkt.
Het euvel;
Contact aan, controle lampjes allemaal aan, alles gaat ook weer uit. Lijkt in orde.
Doordraaien van contact om te starten niks.
Iemand?
Gr,
Frederico