Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 naar 2.0 ts

wo okt 06, 2010 19:08

:shock:

Daar zijn een paar elektrische problemen inderdaad...

De stuurdraad voor de startmotor hoort alleen spanning te krijgen als je de sleutel doordraait. :? Is het wellicht een draad van iets anders die je nu gebruikt? :oops:

Welke kabelboom heb je in de auto zitten? wat heb je er allemaal uit/los gehad met sleutelen? zou haast zeggen dat er ergens iets verkeerds aan elkaar zit. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Frederico
Guru
Guru
Berichten: 1144
Lid geworden op: do apr 27, 2006 11:56

Re: RE: 75 naar 2.0 ts

wo okt 06, 2010 22:11

:shock:

Daar zijn een paar elektrische problemen inderdaad...

De stuurdraad voor de startmotor hoort alleen spanning te krijgen als je de sleutel doordraait. :? Is het wellicht een draad van iets anders die je nu gebruikt? :oops:

Welke kabelboom heb je in de auto zitten? wat heb je er allemaal uit/los gehad met sleutelen? zou haast zeggen dat er ergens iets verkeerds aan elkaar zit. :(
Klopt,

Kabelboom in de motorruimte en binnenin is beide uit dezelfde auto gehaald, namelijk uit de 75 2.0 ts '89 van me broer, welke in onderdelen gaat. de grigio. Alles is letterlijk overgezet, dus ik heb geen combi gemaakt met een 1800 en twinspark.

Heb gewoon het gehele dashboard overgezet, incl de alfacontrol regelaar etc etc.

De stuurdraad komt samen met nog een andere draad uit de kabelboom, ik kan deze even wisselen, maar ik ben op de kleur afgegaan van de draad, misschien heb ik verkeerd gekeken,
is natuurlijk mogelijk.

weet iemand dit? De draad van de stuurstroom komt samen met nog een andere uit de dikkere kabelboom.

1 gaat naar het relais boven op de startmotor
1 gaat er volgens mij op een aansluiting aan het motorblok zelf. ??? stel ik heb deze verwisseld, welke situatie hebben we dan ?
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Gebruikersavatar
indy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:28
Locatie: Sneek

RE: 75 naar 2.0 ts

wo okt 06, 2010 22:26

Heb je geen schema?

http://www.users.on.net/~craigf/ daar staan diverse schema,s. Werkt een stuk prettiger.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 naar 2.0 ts

do okt 07, 2010 00:04

Naar het motorblok zelf? dan zou het wel eens de draad van de oliedruksensor kunnnen zijn. :wink: Verklaart dan meteen waarom je lampje niet werkt. :)

Even op contact zetten met de draad los en de draad even tegen de massa tikken terwijl er iemand het dashboard in de gaten houdt om te kijken of het lampje gaat branden. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Frederico
Guru
Guru
Berichten: 1144
Lid geworden op: do apr 27, 2006 11:56

Re: RE: 75 naar 2.0 ts

do okt 07, 2010 11:51

Naar het motorblok zelf? dan zou het wel eens de draad van de oliedruksensor kunnnen zijn. :wink: Verklaart dan meteen waarom je lampje niet werkt. :)

Even op contact zetten met de draad los en de draad even tegen de massa tikken terwijl er iemand het dashboard in de gaten houdt om te kijken of het lampje gaat branden. :wink:
Olie sensoren, hier zijn verschillende sensoren van op verschillende plaatsen. (uitlaatspruitstuk, boven startmotor?, olie niveau onder de verdeler inlaatzijde)

Stuurstroom direct op relais boven startmotor, dus inlaatzijde.

dit even voor de orientatie.

edit:

Afbeelding

Waarschijnlijk heb ik dus A11 met L8 gewisseld

A11 = starter motor
L8 = Oil pressure gauge sender
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 naar 2.0 ts

do okt 07, 2010 18:49

Daar lijkt het wel op ja... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Frederico
Guru
Guru
Berichten: 1144
Lid geworden op: do apr 27, 2006 11:56

Re: RE: 75 naar 2.0 ts

do okt 07, 2010 21:48

Daar lijkt het wel op ja... :wink:
want de meter beweegt wel in de klokkenwinkel, dat is de sensor aan de uitlaatzijde.

morgen weet ik het , dan even wisselen

ciao,

frederico
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Gebruikersavatar
Frederico
Guru
Guru
Berichten: 1144
Lid geworden op: do apr 27, 2006 11:56

RE: 75 naar 2.0 ts

za okt 09, 2010 18:34

Ik had ze dus niet verwisseld,

Want zodra ik de rood-zwarte draad op het extra startrelais aansloot, ging de meter uit van de druk van de olie bij contact aan.

De dikkere zwarte is dus de stuurdraad, A11

Alleen heb ik nu helemaal geen spanning meer op de zwarte stuurdraad, het stekkertje raakte de carrosserie en ik denk dat er daardoor geen spanning meer op staat, sluiting.

Er is geen zekering door, heb ik allen gecontroleerd, maar misschien zitten er nog ergens zekeringen buitenom de zekeringkast? Of misschien een relais kapot??

De stekker verbinding achter het dashboard lade is goed.

Wie??

Ik snap er geen @%&^#&#& meer van ...
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: 75 naar 2.0 ts... HANDEN IN HET HAAR

za okt 09, 2010 23:45

ff pfikken vanaf contact uit (bruine of zwarte draad uit me hoofd) naar de zekering. en anders ff gaan prikken waar je contact maakt op die draad van het relais dan heb je de plus van je stuurstroom te pakken. dan ff op het relais kijken en de andere zijde aan massa leggen.

dan een plus naar de hoofdstroom aansluit deel van je relais leggen zijdde word bepaald door type relais dan andere zijde op de stuurstroom van je start relais leggen. ook gelijk kijken of de startmotor wel een juiste massa heeft... anders ff losse massa draad leggen. en kijke ff of je geen termisch relais hebt nu. dat zou wel het 2 sec starten kunnen verklaren :wink:

succes
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Frederico
Guru
Guru
Berichten: 1144
Lid geworden op: do apr 27, 2006 11:56

RE: 75 naar 2.0 ts... HANDEN IN HET HAAR

do okt 14, 2010 11:56

waarschijnlijk contactslot door de mallemoeren, na wat metingen bleek er geen 12v doorgegeven te worden aan stuurdraad via het contactslot, gemeten op de stekkers.

Dat de stuurdraad dus constant 12v gaf, zat waarschijnlijk ook in het kapotte contact, mechanisme blijven hangen binnen in het contactslot?
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Gebruikersavatar
Frederico
Guru
Guru
Berichten: 1144
Lid geworden op: do apr 27, 2006 11:56

Re: 75 naar 2.0 ts... HANDEN IN HET HAAR

wo jul 20, 2016 15:35

Afbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”