Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2660
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

wo sep 15, 2010 08:05

Mijn verse Nord doet wat geks. Beg gas loslaten (stoplicht) zakt het toerental terug naar 2000. Daar blijft het kortstondig, en dan zakt het pas rustig verder terug naar rond de 1000 toeren.

Imand een idee? Iets met de carb afstelling lijkt me? Voor revisie van het blok deet hij dit niet.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

wo sep 15, 2010 08:26

lijkt op niet synchroon staan van je carbs. kan ook valse lucht zijn.
Shut up and ride!

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

wo sep 15, 2010 11:50

Gasstangen stelsel wel goed gangbaar en zonder speling? Juiste veer om de boel terug te trekken? Veertjes op gasklepassen van de carb's ok?

Gr DJ

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2660
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

wo sep 15, 2010 13:02

Alles niep prima. Net revisie van blok uitgevoerd. Ongelijke afstelling of vals lucht lijkt mij logisch. Zal zo eens gaan pielen.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

wo sep 15, 2010 13:50

Pielen gaat niet werken, je moet netjes meten met vacuumklokjes. ;)

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

wo sep 15, 2010 14:24

Als je beschikt over het juiste pielgereedschap is er niets aan de hand ;)

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
witte
Full Member
Full Member
Berichten: 282
Lid geworden op: di jul 03, 2007 16:30
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: ICQ

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

wo sep 15, 2010 18:02

waarom ga je niet gewoon terug naar de mensen die je blok hebben gereviseerd?
kunnen ze je ook zeggen hoe het beste in te rijden.
lijkt me allemaal garantie en service werk? :wink:

Andretti Molletti

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

wo sep 15, 2010 20:51

Kan ook de ontsteking nog zijn, kan je ook wel even aan pielen!!!
Vooral de vervroeging: controleer f de centrifugaalgewichtjes bij 3600 rpm minimaal 10 mm uitslag naar buiten maken en of ze soeel terovallen bij gas los!

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2660
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

do sep 16, 2010 19:47

Tijdtechnisch niet mogelijk om op dit moment terug te gaan.

Wellicht een indicatie ergens voor: na lange rit op de snelweg zakt hij goed terug. Bij rijden in de stad veranderd dit naar bovengenoemd probleem. Even de koppeling een klein beetje op laten komen (met voet op de rem) en het toerental zakt, logisch. Maar blijft dan ook netjes lager.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

do sep 16, 2010 20:49

Tijdtechnisch niet mogelijk om op dit moment terug te gaan.

Wellicht een indicatie ergens voor: na lange rit op de snelweg zakt hij goed terug. Bij rijden in de stad veranderd dit naar bovengenoemd probleem. Even de koppeling een klein beetje op laten komen (met voet op de rem) en het toerental zakt, logisch. Maar blijft dan ook netjes lager.
afstelling, gasklep staat te veel open, is o te lossen door meer CO te geven en dan de gasklep iets dichter te zetten(bij mijn carbs tenminste)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

do sep 16, 2010 21:34

Tijdtechnisch niet mogelijk om op dit moment terug te gaan.
Dan heb je ook geen tijd om te pielen en op het forum te zitten? Het is een nieuw blok, als de afstelling niet goed is, kan je daar (worst case) je blok mee in de soep rijden. Het lijkt me verstandig dat je die tijd toch even gaat maken. Ga anders eens bij een gerenommeerd bedrijf langs als speedcentre of zo. Die weten blind hoe je een nord moet afstellen en kunnen in korte tijd jouw probleem lokaliseren en oplossen.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

do sep 16, 2010 22:38

Als hij als de boel lekker warm is wel goed in toeren terug valt houd ik het om een stroef werken gaststangstelsel. Hoeft niet altijd gelijk moeilijk of dramatisch te zijn. Is ook het simpelst te controleren van alle opties. Is trouwens al vervelend genoeg om te herstellen met het blok in de auto. Ervaring mee. Toevallig nieuwe rubbers geplaatst waar de gasstang in draait? De boel opnieuw geverfd/gespoten?

Gr DJ

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

do sep 16, 2010 23:56

Het zal wel valse lucht zijn,maar check even of de hevel bij het schutbord waar je gasstang aan zit niet tegen je remleiding aan zit.
Als deze niet goed in de clipjes geklemt zit ,beweegt je remleiding als je remt en duwt je gasstang iets naar voren.
check je inlaatrubbers in ieder geval even met remmenreiniger o.i.d.
Succes

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

vr sep 17, 2010 21:23

valse lucht....heb hem horen lopen :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Gefaseerd terugzakken naar stationair (Nord)

vr sep 17, 2010 21:30

Kijk, dat is tenminste iemand die op basis van eigen waarneming iets zegt. ;)

Terug naar “Algemene Technische vragen”