wzup145

Oorzaak bekent

di aug 02, 2005 22:47

Mijn alfaatje 145 1.6 I.E. heeft een klap gemaakt op een drempel. Sindsdien loopt de auto op 3 cilinders. vanaf dat moment zuigt hij namelijk olie aan in een van de cilinders waardoor de bougie niet meer vonkt. Iemand hier ervaring mee. Iemand die me kan vertellen wat ik moet doen. Ik kan er niet meer mee naar de garage. Het geld is nu echt op

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Oorzaak bekent

di aug 02, 2005 22:49

olie aanzuigen??? heb je een gat in je zuiger dan??
wie heeft de diagnose gesteld?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: Oorzaak bekent

di aug 02, 2005 22:53

Mijn alfaatje 145 1.6 I.E. heeft een klap gemaakt op een drempel. Sindsdien loopt de auto op 3 cilinders. vanaf dat moment zuigt hij namelijk olie aan in een van de cilinders waardoor de bougie niet meer vonkt. Iemand hier ervaring mee. Iemand die me kan vertellen wat ik moet doen. Ik kan er niet meer mee naar de garage. Het geld is nu echt op
Wat bedoel je met "olie aanzuigen" ? Langs waar dan ? En waarom zou de bougie dan niet meer vonken ? Maar die "aangezogen" olie kan er toch enkel komen door slechte zuigerveren of eventueel door versleten klepsteelrubbers. Maar dan snap ik niet hoe dat kan veroorzaakt worden door een tik op een drempel ????????????
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Oorzaak bekent

di aug 02, 2005 23:25

Er zit toch geen deuk in je uitlaat? Een pijp die dicht gedrukt is?

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Oorzaak bekent

di aug 02, 2005 23:29

dan zuigt ie toch nog geen olie ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Oorzaak bekent

di aug 02, 2005 23:49

dan zuigt ie toch nog geen olie ?
Nee, natuurlijk niet. Dat kan ik zo ook niet verklaren, maar misschien wel dat hij op 3 cilinders loopt. Of het klinkt dat hij op 3 cilinders loopt. Die drempel heeft er vast iets mee te maken vermoed ik.

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

Re: RE: Oorzaak bekent

di aug 02, 2005 23:52

Er zit toch geen deuk in je uitlaat? Een pijp die dicht gedrukt is?
Denk ut ook.. :roll:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Andretti Molletti

RE: Oorzaak bekent

wo aug 03, 2005 00:19

Is je spruitsuk niet eventjes naar boven gekomen waardoor je pakking lekt en de verstelbare nokkenas kanalen die daar lopen olie lekken in je spruitstuk????

Andretti Molletti

RE: Oorzaak bekent

wo aug 03, 2005 00:20

dan zou het overigens op cilinder 1 zijn daar zit die versteller vlakbij nl....

wzup145

RE: Oorzaak bekent

wo aug 03, 2005 00:37

Is volgens mij idd cilinder 1 of 2 nie helemaal zeker degene rechtsvoor als ik ervoor sta. wow thnx voor jullie antwoorden alvast allemaal. super. Ik ga morgen naar de garage om de auto op te halen waarschijnlijk. dan zal ik jullie antwoorden nog even met hem doornemen. Hij wil namelijk nu de cilinderkop eraf gaan halen en dan gaan de werkuren tikken. De diagnose is gesteld door Rom van Vlimmeren, alfa garage steenbergen NB. Maar heeft al eerder gezegt dat aan bobine en hoofdcomputer lag was dus niet zo. Meer antwoorden blijven welkom. En heeft volgens mij idd iets met klep te maken, zag ook toen auto op de brug stond dat er wat olie leek te lekken via uitlaatspruitstuk van betreffende cilinder

wzup145

RE: Oorzaak bekent

wo aug 03, 2005 00:43

Oh @ dre. Wat zou dit betekenen voor de reparatie? Nokkenasversteller nog in orde? Alleen nieuwe pakking? Ik stel je advies zeer op prijs. Van de anderen trouwens ook. Allemaal echt super bedankt voor de tijd en moeite. Ik zit namelijk echt effe in de shit

Gebruikersavatar
Ton
Member
Member
Berichten: 175
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:29
Locatie: Answest

RE: Oorzaak bekent

wo aug 03, 2005 07:02

Effe voor de duidelijkheid : een 145 1.6 IE heeft toch een boxermotor .
In dat geval gaat het verhaal van Andretti niet op . De boxers hebben geen nokkenasverstellers.
Toch nog even verder babbelen met Rom ? In het verleden altijd hele positieve dingen over hem gehoord . In ieder geval succes

wzup145

RE: Oorzaak bekent

wo aug 03, 2005 08:05

Is idd een boxermotor

Andretti Molletti

RE: Oorzaak bekent

wo aug 03, 2005 10:25

oeps :oops:

sorry dat had ik even verkeerd geinterpreteerd...

wzup145

RE: Oorzaak bekent

wo aug 03, 2005 14:14

Geen probleem. Ik ben vanochtend bij de garage geweest. Morgen haalt hij als het goed is de cilinderkop eraf. hebben jullie tussendoor nog suggesties dan graag.

Terug naar “Algemene Technische vragen”