Pagina 1 van 1
Interieur ventilator te weinig blaasvermogen?
Geplaatst: ma aug 02, 2010 17:57
door Gordon
Afgelopen weekend het kachelhuis maar weer eens uit elkaar getrokken omdat er nauwelijks lucht de cabine in wordt geblazen. Als ik de kachel- en airco unit verwijder lijkt het nog wel wat, dus ten einde raad heb ik voorlopig maar even de airco helemaal losgekoppeld en het kachelhuis met alleen de kachel erin teruggeplaatst. Nog steeds geen wervelwind, maar er is in ieder geval luchtstroom.
Waar kan dit aan liggen? Kan het zijn dat de motor er verkeerd in zit maar dat ie dan toch nog blaast (ik zou denken dat ie dan zuigt)?
RE: Interieur ventilator te weinig blaasvermogen?
Geplaatst: ma aug 02, 2010 20:13
door indy
Wat voor auto is het?
RE: Interieur ventilator te weinig blaasvermogen?
Geplaatst: ma aug 02, 2010 22:32
door Gordon
Had ik inderdaad niet gezegd; een Sei
Is in ieder geval vergelijkbaar met Giulietta 116 en waarschijnlijk alle overige transaxles (behalve 8C dan he

)
RE: Interieur ventilator te weinig blaasvermogen?
Geplaatst: di aug 03, 2010 00:53
door ravado
neem je toch ff een andere motor om te vergelijken? Lijkt mij dat het motortje ter ziele gaat..
RE: Interieur ventilator te weinig blaasvermogen?
Geplaatst: di aug 03, 2010 06:17
door WhizzMan
Ik weet niet of een sei al een interieurfilter heeft? In dat geval is het de moeite om die eens te verversen.
Re: RE: Interieur ventilator te weinig blaasvermogen?
Geplaatst: di aug 03, 2010 07:40
door indy
Ik weet niet of een sei al een interieurfilter heeft? In dat geval is het de moeite om die eens te verversen.
Als het inderdaad de zelfde constructie is als een transaxle dan blaast hij de natuur zo naar binnen toe.letterlijk
@gordon. motortje even los testen.
RE: Interieur ventilator te weinig blaasvermogen?
Geplaatst: di aug 03, 2010 09:48
door Gordon
Motor is okay.
Dit is niet de eerste keer dat ik hem heb gedemonteerd.
Op deze
Project pagina ging het om de weerstandpack. Herstel bleek maar even afdoende te zijn, zij het dat ik daarna door het anders bedraden nog wel de hoogste stand kon gebruiken.
Het bleek dat de glijlagers op het punt van vastlopen zaten en ik heb deze vervangen door kogellagers van skeeler-wielen. Ik heb nu de weerstandpack van een Giulietta er in zitten; dat kan een verschil geven in het toerental van de reduceerstanden, maar niet op max. Alle vergane styrofoam is vervangen, dus er zou ook geen lek moeten zijn (voel ik ook nergens). Ik heb over de buiteninlaat gipsgaas gespannen, want je wordt inderdaad helemaal stapeldol van het geritsel van al die bladeren die er in komen.
RE: Interieur ventilator te weinig blaasvermogen?
Geplaatst: di aug 17, 2010 00:33
door Gordon
Niemand?

RE: Interieur ventilator te weinig blaasvermogen?
Geplaatst: di aug 17, 2010 07:22
door WhizzMan
Heb je hem al eens rechtstreeks op de 12V aangesloten?