david

Help mijn uitlaat ploft!!!!!!

do jul 28, 2005 13:22

Advies gevraagd.

Kan iemand mij helpen bij het vinden van een oplossing om het ploffen in mijn uitlaat tegen te gaan?

Ik heb inmiddels zelf alle pakkingen vernieuwd (ivm mogelijke valse lucht)
Een andere goede voorpijp, katalysator en eindpijp gemonteerd.

Het probleem blijft echter bestaan. Bij het gas loslaten ontstaan er ploffen in de vooren achterpijp. Dit verschijnsel doet zich veelal alleen voor als ik op LPG rijdt. Soms heb ik ook last van nadieselen. Het lijkt mij een ontstekingsprobleem. Ik ben een redelijke sleutel leek en kan van dit type auto niet eens de ontsteking vinden. :-) Mijn garage boeken laten hele andere plaatjes zien van een onsteking etc. (wellicht een electronische ontsteking?)

Ik kan wel weer opnieuw naar de dealer gaan (kost een berg, krijg een beetje) maar zo leer ik zelf niets.

Ik wacht met spanning op jullie advies en mogelijke aanwijzingen....alvast bedankt.

betreft een: Alfa Romeo, 145 1.4 uit 1995

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

RE: Help mijn uitlaat ploft!!!!!!

do jul 28, 2005 18:18

Volgens mij heb je het over een Boxer 145. Ploffen in de uitlaat komt meestal door een ontsteking die van tijd afstaat. Als het goed is heeft jouw boxer dis onsteking. (groot zwart blok onder/achter het inlaat spruitstuk. Deze word aangestuurd door de BDP sensor. (kan volgens mij weinig fout)

De auto rijd ook op gas, wanneer heeft deze de laatste beurt gehad (groot/klein)
Dit is denk ik nog een gassysteem met verdamper (afstelling goed?)

ideeen:
Bougie's
Vervuild lucht filter
Gasklep vervuild
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Terug naar “Algemene Technische vragen”