Pagina 1 van 2
verlagen 75
Geplaatst: wo jun 09, 2010 20:02
door mathias
met wat verlaag ik mijn 75 tb het best?
iemand hints en tips,ervaring?
zijn er veren van meer dan -4cm te verkrijgen?
en met welke schokdempers gebruik ik ze?
RE: verlagen 75
Geplaatst: wo jun 09, 2010 20:08
door Hans33sw
zoekfunctie al geprobeert

Re: RE: verlagen 75
Geplaatst: wo jun 09, 2010 20:33
door MartijnGTA
zoekfunctie al geprobeert

Zijn er meer mensen die hun 75 verlagen dan??? Tsss....

RE: verlagen 75
Geplaatst: wo jun 09, 2010 22:04
door Gerrets
75 kun je toch standaard verlagen door je veerpoten aan te passen. Er zijn vast mensen die beter weten hoe het moet.
Re: RE: verlagen 75
Geplaatst: do jun 10, 2010 07:41
door ravado
75 kun je toch standaard verlagen door je veerpoten aan te passen. Er zijn vast mensen die beter weten hoe het moet.
veerpoten? die heeft een 75 niet.
idd ff de search gebruiken want hier is al heeeeel veeeel over geschreven.

RE: verlagen 75
Geplaatst: do jun 10, 2010 08:07
door alfaqv75
vind de zoekfunctie nou ook niet echt een beste hierzo...
de vraag gaat specifiek over de achterzijde (voor de voorkant:
http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... &start=120)
geloof wel dat deze vraag al eens voorbij is gekomen, maar kan hem ook niet zo snel vinden...
maar punt 1 is, wat is je budget?
RE: verlagen 75
Geplaatst: do jun 10, 2010 09:55
door GT 75V6
Aan de achterzijde zijn RS/Intrax-veren een aanrader. Je hebt ze in 40, 50, 60, of 70 kg. En ze zijn in hoogte verstelbaar, ideaal. Kost wat, maar dan heb je ook wat. In combinatie met Koni Geel of Eibach-dempers zul je er een fijne auto aan hebben.
RE: verlagen 75
Geplaatst: do jun 10, 2010 17:55
door brolli21
Ik heb voor mijn 75 ook RS veren besteld,icm de verstellers.
Als ze binnen zijn komen ze gemonteerd te zitten met bilstein b6 dempers.
De RS achter(dus veren en verstellers) set kost inclusief verzenden 330 euro,en de bilsteins zijn ook rond de 100 euro per stuk,dus reken maar uit

Re: verlagen 75
Geplaatst: do jun 10, 2010 20:07
door Michel vd Grinten
met wat verlaag ik mijn 75 tb het best?
iemand hints en tips,ervaring?
zijn er veren van meer dan -4cm te verkrijgen?
en met welke schokdempers gebruik ik ze?
Vraag beantwoord Mathias?
RE: verlagen 75
Geplaatst: do jun 10, 2010 20:29
door mathias
ja ben er al iets wijzer van geworden
ik zie dat je ze kan krijgen op kg?wat wilt dit zeggen
hier in belgie is dit gewoon -zoveel cm is dit hetzelfde maar dan in kg?
de rs veren zijn dus in hoogte instelbaar?
RE: verlagen 75
Geplaatst: do jun 10, 2010 21:35
door B-lex
De kilogrammen van de veren is de hardheid, maar kijk voor verlaginsveren eens op
www.arparts.nl
Dan nog voor torsie tandje verdraaien en koni geel/bilstein en je hebt een fijne auto(evt nog dikkere stabi's voor bochtenwerk)
Grtz
Re: RE: verlagen 75
Geplaatst: do jun 10, 2010 21:39
door GT 75V6
ja ben er al iets wijzer van geworden
ik zie dat je ze kan krijgen op kg?wat wilt dit zeggen
hier in belgie is dit gewoon -zoveel cm is dit hetzelfde maar dan in kg?
de rs veren zijn dus in hoogte instelbaar?
Voor een daily driver is 50 kg. de beste optie als je weleens achterpassagiers meeneemt. Bij 40 kg. loop je de kans op te ver doorzakken en dus aanlopen op de drempels als je achterpassagiers hebt.
RE: verlagen 75
Geplaatst: do jun 10, 2010 21:48
door Ron GS
Heb zelf ook de RS=veren onder de 75 gehad, ik dacht zelf 70 of 75 kilo. Voor mij persoonlijk iets te hard voor de openbare weg. 60kg is net wat beter geschikt volgens Ron zelf. Ik weet ook niet of je de auto nog door een gemiddeld dorp in Nederland wilt sturen, de 75 is nogal drempelgevoelig. Mijn ex-75 had bij de middendemper / of vervangende pijp, wat je onder de 75 hebt niet echt veel bodemspeling.
Deze auto was voorzien van een RS-set (incl de verlagingsveren achter)
gr ron
Re: RE: verlagen 75
Geplaatst: vr jun 11, 2010 18:43
door mathias
Heb zelf ook de RS=veren onder de 75 gehad, ik dacht zelf 70 of 75 kilo. Voor mij persoonlijk iets te hard voor de openbare weg. 60kg is net wat beter geschikt volgens Ron zelf. Ik weet ook niet of je de auto nog door een gemiddeld dorp in Nederland wilt sturen, de 75 is nogal drempelgevoelig. Mijn ex-75 had bij de middendemper / of vervangende pijp, wat je onder de 75 hebt niet echt veel bodemspeling.
Deze auto was voorzien van een RS-set (incl de verlagingsveren achter)
gr ron
Ron
in nederland niet nee in belgie wel
dit noem ik nu eens verlagen zie
zo wil ik de 75 ook wel,maar ik vind de volledige rs set nogal prijzig

RE: verlagen 75
Geplaatst: vr jun 11, 2010 19:15
door Ron GS
Je kan een 75 ook goed en mooi verlagen met een normaal Eilbach setje achterveren, vestellen van de torsiestangen voor de hoogte aan de voorzijde. Heb je ook nog budget voor een set Bilstein B6 en wat PU rubbers, castorkogels en een dikke voorstabi.
Ik zou zelf niet meer voor een complete RS set gaan, is voor mij net te. Maar dat is een beetje persoonsafhankelijk.
gr Ron