zo jan 09, 2005 12:51
Ik denk dat die benaming komt van het feit dat de stationair regeling constant zit bij te sturen .
Zoiets zou kunnen ja. Of, de mono-jetronic bijvoorbeeld heeft een dmv een electromotor verstelbare gasklepaanslag. Of dit een stappenmotor of een gewoon motortje is weet ik niet, maar wellicht komt daar de benaming vandaan.
@Dyon
Begin idd eerst maar eens met het reinigen van de luchtschuif en controle van slangen. Wat de fin betreft, ik neem aan dat je de zekeringen gecontrolleerd hebt. Verbind dan de stekker van de schakelaar door. Als de fan gaat draaien is de schakelaar defect. Gaat hij niet draaien is of de fan defect of heb je een draadbreuk.
Bij een latere 146 heb ik eens een gesmolten stekker gezien. Bovenop de windtunnel zit een weerstandblok voor variabele fansturing. Een van de stekkers daarvan was gesmolten en de draad gebroken. Kijk maar eens of dat er bij jou ook op zit.
GTV 3.0 24V '00, 147 JTD 16V '05, GTV6 3.0 '83 totaalrestauratie, 33 1.3 S '89
gehad:
145 JTD Squadra Massimo '00, 75 3.0 V6 America '90, Sud 1,5 Ti QV, Sprint 1.5 QV, 33 1.7 16V '87, 33 1.7 16V '90