Giulia555

Kleur kunststof delen GTV6

za jan 08, 2005 17:10

Aangezien mijn GTV6 eerdaags van de spuiter terugkomt en hij de kunststof delen nog moet spuiten vroeg ik (en de spuiter) me/ons af of de kunsstof delen van een GTV6 gewoon zwart zijn of donker antraciet van fabrieks wege. Alvast dank.

Groet,

Arjan

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Kleur kunststof delen GTV6

za jan 08, 2005 19:22

De kunstof delen zijn een soort donkergrijs beetje zoals de kleur van de balk waarin 'Auteur' en 'Bericht' staan op deae pagina.

Als je in de buurt van Amsterdam bent: Ik heb hier nog wel wat originele delen liggen, kun je als vergelijkingsmateriaal gebruiken (wil die stukken wel terug natuurlijk).
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
Rob GTV6
Member
Member
Berichten: 196
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:12
Locatie: Noord-Brabant

RE: Kleur kunststof delen GTV6

za jan 08, 2005 20:23

Arjan,

heb jij het onderste deel niet grijs gespoten dan?
die kleur moet je ook voor de bumpers gebruiken.

De kap op de motorkap en de 3 hoeken achter heb ik zwart.

Kleurnr.moet je zelf bepalen ( grijs ) ik heb wel evt. een nr. maar heb ik zelf uit gekozen

Rob GTV6.
'' Alfa Romeo '' op m'n lijf geschreven.

Giulia555

RE: Kleur kunststof delen GTV6

zo jan 09, 2005 12:33

Rob,

De bumpers worden niet in de kleur van de auto gespoten maar wil ik in de originele kunststof kleur laten. Het gaat dus om bumpers plus onderspoiler, driehoeken achter, motorkapplaat, tankdop en sideskirts.

Ik hoorde net van de spuiter dat hij alle kunststof delen zoals boven genoemd in het (mat) zwart heeft gespoten. Goed of niet goed? Hoor het graag en snel voordat ie af is.

Groet en dank,

Arjan

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Kleur kunststof delen GTV6

zo jan 09, 2005 12:44

Niet goed... :cry:

Onderste delen moeten in een soort donkergrijs...de zijdriehoekjes matzwart dacht ik...de deksel op de motorkap is weer in dat grijs....

Wacht...hier een picture van t origineel...

Afbeelding
Afbeelding

Let op die spiegeln op het 2e plaatje, die is zeker niet origineel...
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
Rob GTV6
Member
Member
Berichten: 196
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:12
Locatie: Noord-Brabant

RE: Kleur kunststof delen GTV6

zo jan 09, 2005 14:51

Arjan,

ik heb de zij-skirts en onder voor spoiler en achter onder spoiler ook in het mat zwart,ik vind dat het mooiste bij een rooie Alfa ,maarja dat is mijn smaak .
de bumpers in het grijs de stootstrips ook mat zwart.

Ik weet niet of je mijn GTV6 ken? http://members.home.nl/rvdelst

Het zijn van die keuzes he.............

Rob GTV6.
'' Alfa Romeo '' op m'n lijf geschreven.

Giulia555

RE: Kleur kunststof delen GTV6

zo jan 09, 2005 15:12

Allen dank. Zal even contact opnemen met spuiter. Komt wel goed. Altijd spannend om na 4 weken totale afwezigheid in het formidabele Chili dit soort zaken te regelen.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Kleur kunststof delen GTV6

zo jan 09, 2005 15:22

Afbeelding

Ik blijf het jammer vinden van die spoilers. Ik had tenminste alles zwart willen hebben dan valt het niet zo op. Maar dit is mijn persoonlijke mening hoor. Voor de rest ziet hij er mooi uit. :thumbs:

Giulia555

RE: Kleur kunststof delen GTV6

di jan 11, 2005 20:08

Vol verwachting klopte mijn hart...maar helaas (toch niet uiteindelijk) Ben vandaag door de spuiter gebeld. Auto was gisteren helemaal gespoten maar na nachtje drogen vond hij de auto niet strak genoeg gemaakt door zijn medewerker. Resultaat. Hij doet het helemaal opnieuw. Goede service me dunkt. Zeker gezien het feit dat ik nooit wat heb gezien van de beste man zijn werk en het geheel echt niet duur is. De baas gaat de GTV6 nu zelf onder handen nemen. Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Kleur kunststof delen GTV6

wo jan 12, 2005 00:38

@giulia 555: Wow, dat noem ik service! Gewoon als de baas niet tevree is het hele traject overnieuw doen, klasse!!
Niet van die praatjes van " och, als ie een keertje gepoetst is " , of ," wellicht dat we wat aan de prijs kunnen doen "... Nee, overblazen die hap! :thumbs:

Moet wel zeggen dat, toen m´n 75 carbs gespoten werd, er enkele druipertjes in de vernis zaten. Had het zelf nog niet gezien ,maar de eigenaar van de spuiterij zei ; Als ie echt uitgehard is kom je er maar mee terug ,kan de spuiter ze er mooi zelf uitpolijsten!

Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Kleur kunststof delen GTV6

wo jan 12, 2005 19:58

Zo hoort dat ook. En auto die bij een spuiter vandaankomt die er niet uitziet is geen goede reclame voor zo`n bedrijf. Daar wil niemand meer naar toe. Daarom neemt een goede spuiterij ook geen kant en klare voorbewerkte auto aan. Die is bijna nooit strak.

Giulia555

RE: Kleur kunststof delen GTV6

do jan 20, 2005 11:28

En hij is klaar... Ziet er voor het geld zeer goed uit. Moet nog even terug om 1 plekje overnieuw te spuiten en de vlakliggende delen worden gepolijst. Vanmorgen naar werk noodgedwongen achter grote kiepwagen en ja hoor steen(tje) op de neus. Eerste pit te pakken. Balen maar wordt ook wel weer gemaakt.

Terug naar “Algemene Technische vragen”