Als je dit blok koopt, ga dan niet lopen prutsen met je 1300 carbs, maar gebruik gewoon de dello's die erbij horen
Er zitten 2 dubbele dell'orto's op
Als je dit blok koopt, ga dan niet lopen prutsen met je 1300 carbs, maar gebruik gewoon de dello's die erbij horen
Er zitten 2 dubbele dell'orto's op
Roel
Je zult ook nog je 2 buizen van je uitlaat ( die vanaf je 1300 spruitstuk naar beneden gaan) moeten verlengen. Kwestie van 2 pijpjes tussen lassen.
Er zitten (is mij verteld) intern kanaaltjes van een andere diameter in 1300 carbs. Dus aanpassen venturi's en sproeiers zou niet voldoende zijn om ze om te bouwen tot 2000 carbs. Waarom wil je persé die Webers erop hebben dan?Waarom?Als je dit blok koopt, ga dan niet lopen prutsen met je 1300 carbs, maar gebruik gewoon de dello's die erbij horenEr zitten 2 dubbele dell'orto's op
Roel
Ik ben niet van plan om zomaar de Webers over te zetten naar de 2liter. Uiteraard pas ik de sproeiers en venturi's aan
Er zitten (is mij verteld) intern kanaaltjes van een andere diameter in 1300 carbs. Dus aanpassen venturi's en sproeiers zou niet voldoende zijn om ze om te bouwen tot 2000 carbs. Waarom wil je persé die Webers erop hebben dan?
Ikzelf ben juist op mijn 2 liter overgestapt van Webers (omgebouwde 1300's) naar Dello's van een 2.0. Die omgebouwde kregen we niet goed afgesteld (ook niet door twee specialisten).
Vermogen (mbt carbs) wordt bepaald door de hoeveelheid lucht die je de motor in krijgt. Als je uitgaat van het feit dat daar altiojd de juiste afstelling en dus hoeveelheid benzine bij gemengd wordt in een carburateur.. (immers als er teweinig of teveel wordt bijgemengd loopt je motor niet goed en soms zelfs stuk)
De hoeveelheid lucht wordt alleen bepaald door de venturie en bassisdiameter van de carb + gasklep. De venturi bij alle 2 liters is bv 32 mm en de gasklep 40 mm... Dus een "emissie"carb flowt net zo goed als een oude carb. De juiste sproeiers erin en je merkt geen verschil dus.
zo? Wink
de priseas dient ook iets ingekort te worden, wss bij mijn bertone ook zo (die van Michel op dit moment).En een krukas van een 2 liter wat kost dat ongeveer?
En een krukas van een 116 aanpassen, wat is daar de prijs van. En wat moet er dan aan die krukas gebeuren?
de priseas dient ook iets ingekort te worden, wss bij mijn bertone ook zo (die van Michel op dit moment).En een krukas van een 2 liter wat kost dat ongeveer?
En een krukas van een 116 aanpassen, wat is daar de prijs van. En wat moet er dan aan die krukas gebeuren?
was maar een paar millimeter....
Gasklephoek is anders. Niet aan beginnen. Dello's zijn prima.Is er misschien iemand van het forum die het verschil tussen 1300 carbs en 2liter carbs kan bevestigen? Het verschil in venturi's en sproeiers even niet meegerekend.
Als de priseas moet worden ingekort is de boring in de krukas dus niet diep genoeg gemaakt. Meet deze vooraf even bij een "echte"2 liter krukas, dan past de bak er zo achter.de priseas dient ook iets ingekort te worden, wss bij mijn bertone ook zo (die van Michel op dit moment).En een krukas van een 2 liter wat kost dat ongeveer?
En een krukas van een 116 aanpassen, wat is daar de prijs van. En wat moet er dan aan die krukas gebeuren?
was maar een paar millimeter....
Is die van een 1300 dan anders dan bij een 2liter?
Hoe zit dat dan met de montage van het hoofdaslager? Blijft dat hetzelfde?
Wat heb je dan juist ingekort en hoeveel exact?
Nou, je moet er wel 2 gaten bijboren, nl. in de 105 carterpan zitten twee blinde gaten met draad, maar op die plek (de hoekjes vooraan het blok) ook in het 116 blok. Dus moet je die blinde gaten in de carterpan doorboren en er met een grote boot (liever frees) achteraan zodat de kop van het boutje dat je gaat gebruiken er ook in kan ![k veronderstel dus dat de carterpan zomaar kan omgewisseld worden tussen 105 en 116 Nord?