Pagina 1 van 1

Roetsplekken 145

Geplaatst: do sep 24, 2009 15:01
door Aukje&Bart
Wat zijn de bekende roestplekken bij een 145? Zijn er nog meer punten waar ik op moet letten?
Ik ga er zaterdag bij 3 kijken en geen idee waar ik bij dat model specifiek op moet letten..
Graag een reactie..

Alvast bedankt!

RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: do sep 24, 2009 16:08
door GTV42.0
Had het niet verwacht,maar bij een 146 uit 1999 waren de dorpels slecht.

RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: do sep 24, 2009 16:13
door Patrick
Ik heb er verschillende gehad, maar kan niet zeggen dat een 145 roestgevoelig is.
Wel even kijken hoe het met de draagarmen zit, die zijn nog wel eens gaar.
Je budget is onbekend, maar probeer voor een 145 met een TS motor te gaan. (na 1996.)
Dat rijdt m.i. beter, wel even luisteren naar de nokkenas versteller, hoor je een "dieselend" geluid
dan moet je aan spoedige vervanging gaan denken. Ook de distributieriem goed in de gaten houden.
Deze MOET elke 50.000 KM vervangen worden, vraag naar de KM stand van de laatste vervanging.
Ik heb er hier nog een staan van mijn broer, hij hoefde de distributieriem niet op tijd te laten vervangen........
Ga op je gevoel af, klopt het niet, staanlaten.

Succes!

Patrick.

RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: do sep 24, 2009 16:25
door KAS
Bodemplaat kan erg verrot zijn. Vooral bij de TS serie. Daar waar je voeten normaliter rusten, onder de computer dus, rechtsvoor. Linksvoor ook. En waar de stoelen bevestigd zijn. Voetenbak achterpassagiers, binnenschermen voor, remleidingen en langs de drempels. Kortom, bijna overal. Het vervelende is dat je er vanaf de buitenkant weinig van kan zien. Je moet dus echt op de knieƫn en neem een zaklamp mee. Een op het oog mooie auto kan behoorlijk slecht zijn.
Hieronder foto`s van 97er 146. Gelukkig kan ik lassen. :wink:

Afbeelding
Dit is wat er over blijft als alle roest weg is geslepen. een gat van voor na achter.

Afbeelding
Maar een klein deel van een groot probleem. En zo heb ik er al meer onder handen gehad.

Re: RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: do sep 24, 2009 16:31
door KAS
Ik heb er verschillende gehad, maar kan niet zeggen dat een 145 roestgevoelig is.
Toen waren ze nog vrij nieuw waarschijnlijk.
Hier een 155 uit 1997.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zelfde bodemplaat, zelfde problemen. Verder wil het subframe van een boxer ook rotten. Let daar dus op.

Afbeelding
Remleiding van een 145/146/155 serie.

RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: do sep 24, 2009 16:43
door Patrick
Geloof me of niet, ik heb nog nooit roestgedonder met een 145 gehad.
Ik kijk mijn ogen uit als ik je foto's zie. :shock:
Ook de huidige 145 / 1999 (van mijn vrouw) onlangs nog op de brug gehad en werkelijk geen plekje te vinden.
Eerder hebben we 3 boxertjes gehad, 1994 , 1995 & 1996 en ook daar geen enkele roestervaring.
I'm in shock! :wink:

Patrick.

RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: do sep 24, 2009 16:46
door Aukje&Bart
Ik ga naar QV's kijken.. Hebben die andere dingen war je rekening mee moet houden..
In ieder geval al bedankt voor de reacties en foto's, heb t op mijn lijstje gezet..

RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: do sep 24, 2009 16:49
door KAS
Het grote probleem is dat je het soms bijna niet ziet. Doordat er een geribbelde laag spuitkit ( of wat het ook is, die coatinglaag bedoel ik ) onder op de bodem zit zie je niet dat de bodemplaat al behoorlijk ver heen is. Pas als de bobbels groter worden, prik je er met een schroevendraaier dwars door heen. Veel ellende wordt veroorzaakt door 2 koloms hefbruggen. De auto wordt verkeerd opgekrikt en de kitlaag gaat scheuren. Vocht dringt binnen en het gedonder begint.
Gek genoeg zijn de boxer bodemplaten beter. Zelfs Fiats Bravo/Brava roesten nauwelijks op die plek. Uitzonderingen daar gelaten.

RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: do sep 24, 2009 20:19
door PCB
Foto's van KAS heb ik ook min of meer i.r.l. gezien :? Vooral op de dorpel/overgang bodemplaatsecties. Gelukkig is het nu weer opgeknapt, maar hou het in de gaten!!
Dat was trouwens bij een boxer...

RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: vr sep 25, 2009 01:35
door WhizzMan
Zoals al gezegd, door dichte afwateringsgaten de "bakken" in de bodemplaat. Kitranden/kriksteunen door verkeerd krikken.

Verder heb ik op de 145/146 roest gezien op deze plekken:

Binnenschermen voor, zeg maar de buitenkant van de crash-tubes willen ook nog wel eens wegrotten. Dat zie je pas als het wiel er af is. Startpunten zijn onder meer de gaatjes voor de bevestiging van je kunststof binnenscherm, de remleiding en je abs-bekabeling. De flensrand in de binnenschermen achter, waar de bodemplaat in die flensrand zit. Boven het subframe wil het ook wel eens rotten, maar dat is meestal oppervlakkig. De aircomodellen zijn een stuk gevoeliger omdat die nogal eens de afvoer verstopt hebben en alle condens dan ongemerkt fijn in de bodemplaatisolatie loopt. De achterkant van de binnenschermen voor, achter het kunststof binnenscherm. Je ziet het niet, tot je het scherm loshaalt, of het er vanzelf uitzakt omdat de hele boel weggerot is er achter. De radiatorbalk voor uiteraard, maar die kost 2 of 3 tientjes en is zo vervangen, een paar boutjes los en vastdraaien en je bent er. De steunen voor/onder waar de uiteinden van je voorbumper op hangen. De dakrand voor, waar carglass vieze krassen maakt bij het vervangen van je voorruit en waar ze vervolgens een raamrubber overheen doen zodat je het niet ziet tot de roestblazen er onder vandaan komen.

RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: vr sep 25, 2009 14:43
door Aukje&Bart
bedankt allemaal..
Ik laat jullie weten of het gelukt is

Aukje

RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: vr sep 25, 2009 18:23
door rally33
Toch geen 33 meer? Ik denk dat ik volgende week de auto kom halen.Groeten Ronald

RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: vr sep 25, 2009 21:39
door Aukje&Bart
Je komt m maar ophalen hoor :wink:

RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: zo sep 27, 2009 19:04
door Aukje&Bart
Het is toch een 33 geworden...1.7 16V QV

RE: Roetsplekken 145

Geplaatst: zo sep 27, 2009 19:59
door Rene33
Da,s gaaf Aukje!, gealfaciteerd :wink: