AlfaJo

Cruise control op een 155...Werkt dat?

wo jun 29, 2005 18:28

Vorige week is er bij mijn 155 een cruise control van VDO ingezet. Ik heb overigens een 1.8 TS 8v. Het probleem is dat de cruise control nogal zenuwachtig met de auto omgaat, hij stabiliseert zich niet echt. We hebben VDO gebeld en die hebben de Cruise Control gecontroleerd. Volgens hen is er niks aan de hand met het kastje en ligt het aan onze instelling. We hebben al van alles geprobeerd, maar echt lekker doettie het nog steeds niet, behalve dan wanneer we hem belasten met een aanhanger, dan doettie het ineens perfekt!

Iemand enig id of tip?

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Cruise control op een 155...Werkt dat?

wo jun 29, 2005 18:31

zak cement achterin leggen ?? :wink:

Rens
Laatst gewijzigd door Rens 1.7QV op do jun 30, 2005 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
164 TS '97
33 1.7 QV '89

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Cruise control op een 155...Werkt dat?

wo jun 29, 2005 22:33

Dit moet kunnen werken. M'n vader heeft een 155V6 met vdo cuise control gehad en dat ging goed (ingebouwd bij dealer van vdo spul)
Maar ook hier hadden ze in eerste instantie wel wat problemen met afregelen. Ze vonden de 155V6 nogal agressief op z'n gaspedaal reageren............... hahaha.
Was gewoon een lekkere snelle bak.
Anyhow met de goede settings moet het dus kunnen.

Succes,

DJ

jdejager

RE: Cruise control op een 155...Werkt dat?

do jun 30, 2005 12:50

Ik heb zelf de cruisecontrol van Carpoint ingebouwd. Deze werkt goed, niet zenuwachtig of zo. Bij die van mij is de gevoeligheid in 3 stappen in te stellen. Hiermee wordt de reactiesnelheid en servoweg ingesteld. Voor een auto met sterke motor kun je deze dan lager zetten. Heb jij niet zoiets op het systeem. Anders zou je kunnen proberen of je de hevel van de cruisecontrol naar de gasklep iets kunt verlengen. Veranderingen door de servomotor hebben dan ook een minder grote uitslag van je gasklep tot gevolg,

Terug naar “Algemene Technische vragen”