Hoi:
Gewoon ff ontluchten, je bent er bijna...
Op je HULP koppelingscilinder zit een ontluchtinsnippel. Deze <en niuets anders dien je te bebruiken voor het ontluchten. Werkwijze. regel even een helper die het koppelingspedaal bedient. Regel ook een ontluchtingsslangetje en een jampotje oid, en natuurlijk voldoende remvloeistof. Nu kun je beginnen:
Draai de ontluchtingsnippel een los en laat de helper een aantal keren je koppelingspedaal intrappen totdat er vloeistof verschijnt. Lukt dit niet draai dan even de leiding aan je hoofdkoppelingscilinder los, totdat daar vloeistof uitloopt. (licht pompem en vloeistof opvangen. (Kijk uit voor wegspuitende remvloeistof)
Als je bij de HULP kopp cilinder vloeistiof hebt draai de nippel dan dicht. Laat de helper een keer of 5 het koppelingspedaal intrappen (rustig) en hou het pedaal in de onderste stand vast. Draai dan de nippel lichtjes los en kort daarna weer dicht zodat er wat vloeistof/ lucht kan ontsnappen. herkhaal dit proces totdat je uitsluitend vloeistof door je ontluchtingsslangetje ziet stromen.
Vul wel regelmatig vloeistof bij anders kun je weer opnieuw beginnen.
Is alles na afloop van deze werkwijze nog niet top. Laat de auto dan gewoon een nachtje staan en ontlucht em morgen via de HULP koppelingscilinder nog eens.
(Na verloop van tijd stijgen de luchtbellen vaak nog wel eens naar boven)
Pffff...
veel suuk6.
Ja met een ontluchtingsapparaat ketel of op vacuum is het zo gepiept, maar zo te horen heb je die nu niet.